တစ္ကမၻာလံုးနွင့္တစ္ေယာက္ အခန္း-၇၊၈၊၉ ၊၁၀၊

တစ္ကမၻာလံုးနွင့္တစ္ေယာက္  အခန္း-၇၊၈၊၉ ၊၁၀၊
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -------------
                                   အခန္း(၇)

မႏၲေလးနွင့္ အမရပူရရွိ သုသာန္မ်ားတြင္ အမ်ိုးသားေရးတရားမ်ားကို မ်က္နွာဖံုးစြပ္ကာ ေဟာေျပာခဲ့ေသာ ဦးဝီရသူသည္ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ျကီး၏ တားျမစ္မႈေျကာင့္ အမ်ိုးသားေရးတရားမ်ား ဆက္လက္ေဟာေျပာျခင္းမျပုေတာ့ပဲ သက်ေဇယ်စာေမးပြဲကို ေျဖဆိုရန္ ျကိုးစားခဲ့သည္။

ယင္းစာေမးပြဲကို ေျဖဆိုေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္ေနာက္ ၂၀၀၁ ေမ မွာေတာ့ သူ၏ အမ်ိုးသားေရးတရားမ်ားကို ျပန္လည္ေဟာျကားခဲ့သည္။ သူ၏ ေဟာျကားမႈမ်ားသည္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု နယူးေယာက္ျမို့ရွိ ကမ႓ာ့ကုန္သြယ္ေရးစင္တာကို ေလယာဥ္ပ်ံႏွင့္ ဝင္အတိုက္ခံခဲ့ရသည့္ ၉/၁၁ ျဖစ္စဥ္ထက္ ေစာသည္ဟု ဦးပဥၥင္းက ဆိုသည္။ ပလႅင္အထက္တြင္ ေဟာျကားခဲ့ေသာ ပထမဆံုးတရားပြဲက ျကံခင္းျမို့တြင္ျဖစ္သည္။

ဧရာဝတီတိုင္းေဒသျကီး ျကံခင္းျမို့ရွိ ဘုန္းျကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းသို့ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူသည္ နွစ္စဥ္ ေႏြရာသီတြင္ လာေရာက္ကာ စာဝါခ်ေပးတတ္သည္။ ယင္းေက်ာင္းတြင္ ဓမၼာစရိယကိုယ္ေတာ္ အပါးသံုးဆယ္ ေလးဆယ္ခန့္ အျမဲဲရွိတတ္သည္။ တစ္ရက္လွ်င္ သံုး ေလးျကိမ္မွ် စာဝါခ်ေပးရသည္။ ထိုသို့ စာဝါခ်ေပးရာတြင္ အမ်ိုးသားေရးတရားမ်ားကို အျမဲထည့္သြင္း ေျပာျကားေလ့ရွိေလသည္။ ယင္းသင္တန္းသို့ ေက်းရြာသူ ရြာသားမ်ား လာေရာက္နားေထာင္ျကသည္။

ယင္းေနာက္မွာေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈသင္တန္းဆိုသည့္အမည္ျဖင့္ သင္တန္းတစ္ခုေခါ္လိုက္သည္။ ဆရာ ဆရာမမ်ား ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ားနွင့္ ေက်းရြာသူ ေက်းရြာသားတို့ တက္ေရာက္ခဲ့ျကသည္။ ထိုသင္တန္းတြင္ ဦးပဥၥင္းက ျမန္မာနိုင္ငံေျမပံုကို ဆြဲလိုက္သည္။ ျပီးေတာ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္နိုင္ငံဘက္မွ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေမာင္းေတာျမို့သို့ ဘဂၤါလီမ်ား ဝင္ေရာက္လာပံု ေမာင္းေတာျမို့မွတစ္ဆင့္ ဘူးသီးေတာင္ ရေသ့ေတာင္ျမို့မ်ားသို့ ေျပာင္းေရႊ႕အေျခခ်ေနထိုင္ျကျပီး ျမန္မာျပည္ထဲသို့ ေရာက္လာကာ သူတို့နိုင္ငံအျဖစ္ ထူေထာင္ျကပံုမ်ားကို ဦးပဥၥင္းက ေျမပံုနွင့္တကြ ရွင္းျပခဲ့သည္ဟုဆိုသည္။

"ဆရာ ဆရာမေတြအားလံုး မ်က္စိပြင့္သြားျပီး တရားပြဲေတာင္းဆိုေတာ့ ဦးဇင္းလည္း ေဟာလိုက္တာေပါ့"ဟု ဦးဝီရသူက မိန့္သည္။
ဤသို့ျဖင့္ ဦးဝီရသူသည္ အမ်ိုးသားေရးတရားမ်ားကို ျပန္လည္ေဟာျကားဖို့အတြက္ အေျကာင္းဖန္လာေလေတာ့သည္။

ပထမဆံုးေဟာသည့္ တရားပြဲက ကဆုန္လဆန္း ၈ ရက္ ဥပုသ္ေန့ျဖစ္သည္။ ယင္းတရားပြဲျပီးသည့္ေနာက္ ကဆုန္လျပည့္ေန့တြင္လည္း ထပ္မံေဟာျကားေပးရန္ ျကံခင္းတစ္နယ္လံုးမွ ဆင္းျပီး ေတာင္းဆိုခဲ့ျကသည္။ ထို့ေျကာင့္ ဦးပဥၥင္းသည္ ေနာက္တစ္ပြဲ ထပ္မံေဟာျကားခဲ့ရသည္။

ေဟာျကားခဲ့သည့္ အေျကာင္းအရာမ်ားက ပထမတရားပြဲတြင္ မြတ္စလင္ဘာသာဝင္တို့၏ ေငြအသျပာကို ယူျခင္း အမ်ိုးသမီးမ်ားကို ယူျခင္း ေျမယာေတြကိုယူျခင္းနွင့္ သာသနာသိမ္းပိုက္ျခင္းစသည္တို့ကို ဥပမာ သာဓကတို့ျဖင့္ ေဟာျကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဒုတိယတရားပြဲတြင္ေတာ့ ယင္းသို့ တျဖည္းျဖည္းသိမ္းပိုက္ခံရမႈမ်ားကို မည္သို့ ကာကြယ္ရမည္ဆိုသည့္ ခုခံကာကြယ္သည့္ နည္းလမ္းမ်ားကို ေဟာျကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ထိုသို့ နွစ္ရက္ဆက္တိုက္ ေဟာျကားျပီးသည့္ေနာက္မွာေတာ့ တရားပြဲသတင္းသည္ ျကံခင္းတစ္ျမို့နယ္လံုး ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားသည္။ ေဒသခံ အစိုးရဌာနဆိုင္ရာမ်ားက ဦးပဥၥင္းကို ဖမ္းဆီးမည္ဆိုသည့္သတင္းမ်ား ထြက္လာသည္။ သံဃာေတာ္မ်ားကလည္း ဆူပူေအာင္လုပ္သည္ဟုဆိုကာ ဦးပဥၥင္းဦးဝီရသူကို ဝိုင္းျကဥ္မည္ဟု ဆိုျကသည္။ ထို့ေျကာင့္ တရားပြဲအား ဆက္မေဟာေတာ့ဘဲ စာဝါပို့ခ်သည့္ သင္တန္းျပီးဆံုးသည္နွင့္ မႏၲေလးသို့ ျပန္ျကြခဲ့ရသည္။

"အခက္အခဲေတာ့ ရွိတယ္။ စိုးရိမ္တာမ်ိုးေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ ေထာက္လွမ္းေရးေတြက ဟိုဟာလာေမး ဒီဟာလာေမးနဲ႔ေတာ့ ေဒါသေတာ့ ျဖစ္တာေပါ့"ဟု ပထမဆံုးေဟာျကားခဲ့ရသည့္ တရားပြဲအေတြ႕အျကံဳကို ဦးပဥၥင္းက ရွင္းျပသည္။
ႀကံခင္းျမို့တြင္ နွစ္ရက္တာ ေဟာျကားခဲ့သည့္ တရားပြဲနွစ္ပြဲကို ေပါင္းကာ

"ထေလာ့ ျမန္မာ ေရႊျမန္မာ"ဆိုသည့္ တိပ္ေခြသံုးေခြထြက္လာသည္။ ထိုတိပ္ေခြသံုးေခြကို သင္တန္းတက္ေရာက္လာသည့္ သံဃာမ်ားက သင္တန္းျပီးဆံုးသည့္အခါတြင္ အသီးသီးကူးယူကာ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္သို့ ျပန္သြားျကသည္။ ဤနည္းျဖင့္ ဦးဝီရသူ၏ တရားေခြသည္ တစ္နိုင္ငံလံုးသို့ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားေလေတာ့သည္။

ဦးပဥၥင္းဦးဝီရသူ မႏၲေလးသို့ မေရာက္ခင္မွာပင္ "ထေလာ့ ျမန္မာ ေရႊျမန္မာ" ဆိုသည့္ တိပ္ေခြသံုးေခြသည္ မႏၲေလးသို့ ျကိုတင္ေရာက္နွင့္ေနျပီျဖစ္သည္။
"အဲ့ဒီကေန မထင္မွတ္ဘဲနဲ႔ ဓမၼကထိက ျဖစ္သြားတာေပါ့" ဟု သူက ရွင္းျပသည္။
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ---------------------
                                             အခန္း-၈
                                        - - - - - - - - - - - - -
ထို့ေနာက္မွာေတာ့ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူကို ဟိုကပင့္ ဒီကပင့္ျဖင့္ အက်ဥ္းမက်ခင္ သံုးနွစ္လံုးလံုး (၂၀၀၁ ၂၀၀၂ ၂၀၀၃) နယ္တကာလွည့္ကာ တရားေဟာခဲ့ရသည္။ ရန္ကုန္တြင္ ေဟာျကားခဲ့သည့္ တရားမ်ားအနက္ "လက္ဖဝါးေပါ္က ကံျကမၼာ" "မိခင္ရြာမွ သာသနာ" တို့မွာ တရားနာသူတို့ အျကိုက္ေတြ႕ခဲ့သည့္ တရားမ်ားျဖစ္သည္ဟု ဦးပဥၥင္းက ဆိုသည္။

ထိုကဲ့သို့ အမ်ိုးသားေရးတရားမ်ားေဟာျကားေနမႈကို ဦးပဥၥင္း၏ ဆရာသမားျဖစ္သူ ဆရာေတာ္ျကီးကလည္း မတားျမစ္ေတာ့ပါ။ အစိုးရနွင့္ အတိုက္အခံမလုပ္ဖို့ေလာက္သာ တားျမစ္ထိန္းေက်ာင္းေပး၏။ ဦးဝီရသူကိုယ္တိုင္လည္း မစိုးရိမ္ေက်ာင္းတိိုက္၏ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္တစ္ပါး ျဖစ္လာခဲ့သည္။

တရားပြဲမ်ား လိုက္လံေဟာျကားရာမွာ အခက္အခဲမ်ားစြာ ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရသည္။ အစိုးရက ပြဲမိန့္ခ်မေပးတာမ်ိုး လုပ္တတ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ညရွစ္နာရီစမည့္ တရားပြဲကို ညခုနွစ္နာရီအခ်ိန္ထိ ပြဲမိန့္ကို မခ်ေပး။ ထိုအခါ မျဖစ္မေနေဟာရတာမ်ိုးလည္း လုပ္ရသည္။ မ႕ယ႕က၊ ခ႕ယ႕က လူျကီးေတြကိုယ္တိုင္ တရားပြဲသို့ လာေရာက္တားျမစ္တာမ်ုိးလည္း ႀကံဳဖူးသည္။ ဖမ္းမည္၊ ဆီးမည္ဟုလည္း မျကာခဏ ျခိမ္းေျခာက္ခံရဖူးသည္။

ယင္းတရားပြဲတို့အနက္ ဦးပဥၥင္း မွတ္မွတ္ရရျဖစ္ခဲ့သည့္ လယ္ေဝးျမို့နယ္က တရားပြဲအေတြ႕အျကံဳကို ဦးပဥၥင္းက ယခုလို ေျပာျပသည္။

"မ႕ယ႕က၊ ခ႕ယ႕က လူျကီးေတြကိုယ္တိုင္က မေဟာဖို့ တားတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဦးဇင္းက ေဟာမွာပဲ၊ ေဟာတဲ့အခါ အျပစ္အနာအဆာေတြ႕ရင္ ခ်က္ခ်င္းဖမ္း၊ ပုလႅင္ေပါ္က ဆင္းတာနဲ႔ ေသးေတာင္ မေပါက္ပါဘူး။ ဒကာျကီးတို့ ကားေပါ္ကို တန္းတက္ခဲ့မယ္လို့ ျပန္ေျပာလိုက္တယ္" ဟု ဆိုသည္။

အလားတူ မႏၲေလးျမို့ ၊ ေထာက္လွမ္းေရး ၁၆မွ တပ္မႈးတစ္ဦးကလည္း ဦးပဥၥင္းကို ေခါင္းရိုက္ခြဲမည္ဟုပင္ ျခိမ္းေျခာက္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။
အစိုးရဌာနမ်ား မျကိုက္ျကသည့္အေျကာင္းမွာ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္နွင့္ေပါင္းျပီး အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ားက အဂတိလိုက္စားျကသည့္အေျကာင္းတို့ကို ဦးပဥၥင္းက ေဟာျကားျခင္းေျကာင့္ျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္က အစိုးရကို ေဝဖန္ေထာက္ျပသည့္ ဘုန္းျကီးသိပ္မရွိဟု ဦးပဥၥင္းက ဆိုသည္။

"ဥပမာ- လူဝတ္ေသာက္(Without)၊ ဘုန္းျကီးဝတ္ေသာက္၊ ကားဝတ္ေသာက္၊ အစိုးရဝတ္ေသာက္၊ အဲဒါေတြ ထည့္ေဟာတယ္။ သူတို့အစိုးရကို ဝတ္ေသာက္အစိုးရလို့ ေျပာရမလားဆိုျပီး အျငိုးထားတယ္" ဟု ဦးပဥၥင္းက အစိုးရကိုေဟာျကားခဲ့သည့္ ေဝဖန္မႈတစ္ခုအား ေျပာျပသည္။

ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူက အမ်ိုးသားေရးတရားမ်ားကို ဦးစြာလိုက္လံ ေဟာျကားခဲ့ျပီးေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ျဖူးဆရာေတာ္ျကီးအပါအဝင္ ဆရာေတာ္တခ်ို့သည္လည္း လိုင္းေျပာင္းကာ အမ်ိုးသားေရးတရားမ်ားကို လိုက္လံေဟာျကားလာခဲ့သည္ဟု သူကဆိုသည္။

"သူ(ျဖူးဆရာေတာ္) ေဟာတာက ဦးဇင္းထက္ က်ယ္ျပန့္တယ္။ သူက နိုင္ငံေက်ာ္၊ နာမည္ေက်ာ္ ဓမၼကထိကဆိုေတာ့ ပြဲစိပ္လာတယ္။ ဦးဇင္းက စာခ်ဘုန္းျကီးဆိုေတာ့ ပြဲမစိပ္ဘူူး" ဟု ဆိုသည္။
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ------------------------
                                           အခန္း-၉
-                                       - - - - - - - - - - -
ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူသည္ မႏၲေလးတိုင္းေဒသျကီး ေက်ာက္ဆည္ျမို့တြင္ ၁၃၆၅ ခုနွစ္ (၂၀၀၃) ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန့က တရားပြဲတစ္ပြဲ က်င္းပခဲ့သည္။ ထိုတရားပြဲက်င္းပျပီး တစ္လျကာသည့္ေနာက္ ေက်ာက္ဆည္ျမို့ ၌ မြတ္ဆလင္နွင့္ ျမန္မာလူမ်ိုးမ်ားျကား အဓိကရုဏ္း ျဖစ္ပြားခဲ့ေလေတာ့သည္။

"ျဖစ္တာက တိုက္ဆိုင္မႈပါပဲ။ အဓိကကေတာ့ ကိုယ္ေတာ္ေလးေတြ ဗဟုသုတအေတြ႕အျကံဳမရွိလို့ပဲ" ဟု ေက်ာက္ဆည္အေရးခင္းနွင့္ပတ္သက္၍ မည္သို့မည္ပံုျဖစ္ခဲ့သည္ကို ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူက ယင္းသို့ သံုးသပ္မိန့္ဆိုသည္။
သူအဖမ္းခံခဲ့ရသည့္ ေက်ာက္ဆည္အေရးအခင္းနွင့္ပတ္သက္၍ မည္သို့မည္ပံုျဖစ္ခဲ့သည္ကို ဆရာေတာ္က ယခုလို ဆက္လက္ရွင္းျပသည္။

ထိုအဓိကရုဏ္းျဖစ္သည့္ေန့ ညေနေစာင္းအခ်ိန္တြင္ ေက်ာက္ဆည္ျမို့ ၊ ေက်ာက္သေဘၤာေတာင္ေအာက္ဘက္ရွိ ဘုရားနီဟုေခါ္သည့္ အုတ္ဂူနီအတြင္းသို့ မြတ္စလင္သံုးဦး လြယ္အိတ္၊ ျကိုးမ်ားနွင့္ ဝင္သြားျကသည္။ ထိုအုတ္ဂူနီထဲတြင္ ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္မ်ားရွိေလသည္။ ယင္းကာလသည္ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူက အမ်ိုးသားေရးတရားမ်ား ေဟာျကားထားသည့္အရွိန္ေျကာင့္ လူအမ်ားစုသည္ မြတ္စလင္မ်ားအေပါ္သတိထားကာ ေစာင့္ျကည့္ေနသည့္အခ်ိန္လည္း ျဖစ္သည္။

ထို့ေျကာင့္ အုတ္ဂူနီဘုရားအတြင္းသို့ မြတ္စလင္သံုးဦးဝင္သြားသည္ကို ေတာင္ေျခရွိ ရပ္ကြက္လူမ်ားက သတိထားမိလိုက္ျပီး မသကၤာျကသျဖင့္ ဝိုင္းဝန္းဖမ္းဆီးလိုက္ျကသည္။ တစ္ဦးက လြတ္ေျမာက္သြားျပီး က်န္နွစ္ဦးကို ဖမ္းဆီးနိုင္လိုက္သည္။

" လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမသိေတာ့ ဘုန္းျကီးတစ္ပါးက ရဲစခန္းပို့လိုက္ဆိုျပီး ခိုင္းလိုက္တယ္။ ပို့တဲ့ေနရာမွာ ရိုးရိုးတန္းတန္းမပို့ပဲ လမ္းမွာ ရိုက္စစ္သြားတယ္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး လူအုပ္ျကီးက လိုက္လာတာ။ လူအုပ္က အင္မတန္ျကီးသြားတာ "ဟု ဦးဝီရသူက ေက်ာက္ဆည္အေရးအခင္း စတင္ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ျဖစ္စဥ္ကို ျပန္လည္ရွင္းျပသည္။

လူအုပ္ျကီး ရဲစခန္းေရွ႕ေရာက္သည့္အခါတြင္ ရဲစခန္းေရွ႕ရွိ ဗလီမွမြတ္စလင္မ်ားနွင့္ ထိပ္တိုက္ေတြ႕ေလေတာ့သည္။ ထိုအခါ တစ္ဖက္နွင့္တစ္ဖက္ အျပန္အလွန္ေအာ္ဟစ္ျကရင္း လူအုပ္ျကီး၏ျမွားဦးသည္ ဗလီဘက္သို့ ေရာက္သြားေလေတာ့သည္။ ရဲစခန္းမွ ရဲဝန္ထမ္းမ်ားလည္း မထိန္းနိုင္မသိမ္းကာ ဗလီမွာ မီးရႈိ႕ခံလိုက္ရသည္ဟု ဆရာေတာ္က မိန့္သည္။

ထိုသို့ ဗလီမီးရိႈ႕ခံလိုက္ရသည့္အခါတြင္ ခရိုင္ဥကၠ႒၊ မယကဥကၠ႒နွင့္ စခန္းမႈးတို့သည္ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူ၏ ဆရာအရင္း ငယ္ဆရာေတာ္ျကီးရွိရာ ေက်ာင္းသို့ ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။ ထို့စဥ္ ေက်ာင္းတြင္ ဆရာေတာ္ျကီးက သံဃာေတာ္မ်ား၏ ေရွ႕ဆံုး၌ ဘုရားဝတ္တက္ကာေနသည္။ ဆရာေတာ္ျကီးက ဘုရားဝတ္တက္ျပီး သံဃာေတာ္မ်ားဘက္ လွည့္ကာ စကားေျပာရန္လုပ္စဥ္ ေစာင့္ဆိုင္းကာေနသည့္ စခန္းမႈးက ႕ ႕ ႕ ႕ ႕

" ဆရာေတာ္ဘုရား ကယ္ပါဦး "
" ဘယ္လိုျဖစ္တာတံုး "
" ဗလီမီးရိႈ႕ေနပါျပီ ကဟ္ပါဦးဘုရား၊ ကူပါဦးဘုရား "

ဆရာေတာ္ျကီးက အက်ိုးအေျကာင္း အစအဆံုး ေမးျကည့္ျပီးသည့္ေနာက္ ေက်ာင္းရွိ သံဃာေတာ္မ်ားကို ျသဝါဒေပးသည္။ အျကီးငါးပါးကို သူနဲ႔အတူလိုက္ရန္ ေခါ္လိုက္ျပီး က်န္သံဃာေတာ္မ်ားကို အျပင္လံုးဝ မထြက္ျကရန္ မွာျကားလိုက္သည္။

" ေက်ာင္းတံခါးကို ပိတ္ထား၊ အျပင္မထြက္နဲ႔။ ထြက္ရင္ ထြက္တဲ့သူ ေက်ာင္းက နွင္ထုတ္မည္ " ဟု ဆရာေတာ္ျကီးက မွာျကားခဲ့သည္ဟု ဦးဝီရသူက ျပန္လည္ရွင္းျပသည္။

အခင္းျဖစ္ပြားသည့္ေနရာသို့ ဆရာေတာ္ျကီး ေရာက္သြားသည့္အခါတြင္ လက္ကိုင္ဟြန္းတိုေလးထုတ္ကာ ေတာ္ျကဖို့အတြက္ ေမတၱာရပ္ခံစကားဆိုသည္။ သို့ေသာ္ မရ။ ထိုအခါ ေသနတ္ပစ္ကာ ေျခာက္လွန့္ဖို့အတြက္ အျကံျပဳသည္။ သို့ေသာ္ ေသနတ္ပစ္ခြင့္မရွိသလို မိုးေပါ္ေထာင္ ေဖာက္ခြင့္လည္း မရွိ။ မီးမ်ားက ဗလီမွတစ္ဆင့္ တျခားေသာေနရာမ်ားသို့ ကူးစက္ေတာ့မည္။

" မီးသတ္ကားကို လွမ္းေခါ္တယ္။ မီးသတ္ကားကလည္း ကူတယ္။ ဒါေပမယ့္ မီးသတ္ကားမွာ ဆီမရွိဘူး " ဟု ထို့စဥ္က ေတြ႕ျကံဳခဲ့ရသည့္ အျဖစ္အပ်က္ကို ဦးဝီရသူက ျပန္ေျပာျပသည္။

ထို့ေျကာင့္ ဆရာေတာ္ျကီးက သူ၏ဘုန္းျကီးေက်ာင္းတြင္ရွိေသာ ဓါတ္ဆီကို သြားယူခိုင္းသည္။ မီးသတ္ကားကို ဆီျဖည့္ျပီးသည့္ေနာက္ ဦးပဥၥင္းနွစ္ပါး၊ သံုးပါးခန့္က မီးသတ္ကားေပါ္တက္ကာ လိုက္လံ မီးျငွိမ္းသတ္ေပးသည္။ ဤသို့ျဖင့္ ဗလီတစ္လံုး မီးေလာင္ခံရျပီးေနာက္ ေနာက္ထပ္ဗလီတစ္လံုးမွာ ထပ္မံေလာင္ကြ်မ္းခံခဲ့ရသည္။ ေတာရြာမ်ားဘက္မွ လူမ်ားလည္း အခင္းျဖစ္ပြားသည့္ေနရာသို့ ထပ္မံေရာက္လာခဲ့ရာ လူအုပ္ျကီးမွာ ပို၍ျကီးလာခဲ့သည္။

" ျကီးျကီးမားမားျဖစ္သြားေတာ့ မြတ္စလင္ေတြ ေသတဲ့အဆင့္အထိ ျဖစ္ကုန္တယ္ " ဟု ဆရာေတာ္က မိန့္သည္။

ေက်ာက္ဆည္အေရးအခင္း ျဖစ္ပြားစဥ္က ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူသည္ မႏၲေလးျမို့တြင္ ရွိေနခဲ့သည္။ သတင္းျကားသျဖင့္ ေက်ာက္ဆည္ကို ဆင္းလာခဲ့ေသာ္လည္း လမ္းတြင္ လံုျခံဳေရးတပ္ဖြဲ႕မ်ားက ေက်ာ္ဆည္ျမို့သို့ မည္သူကိုမွ် အဝင္မခံေတာ့။ ထို့ေျကာင့္ လမ္းတဝက္က လွည့္ျပန္ခဲ့ရသည္။

အဓိကရုဏ္းျကီး ျပီးသြားသည့္အခါမွာေတာ့ တရားခံရွာျကေလသည္။ အဓိက တရားခံႏွစ္ဦးရွိသည္။ တစ္ဦးက ဦးဝီရသူ၏ ပရိယတၱိငယ္ဆရာျဖစ္သည့္ မင္းကုန္းဆရာေတာ္ဦးဇဋိတျဖစ္သည္။ မူလတန္း၊ အငယ္တန္း၊ အလယ္တန္းနွင့္ အျကီးတန္းစသျဖင့္ ေျခာက္နွစ္ျကာ အတူေနခဲ့ရသူျဖစ္၏။

ေနာက္တစ္ဦးပ ျမဘုရင္ နို့ဆီလုပ္ငန္းပိုင္ရွင္ ဦးဝင္းေမာင္ျဖစ္သည္။ ထိုနွစ္ဦးအနက္ အျဖစ္နိုင္ဆံုးမွာ မင္းကုန္းဆရာေတာ္ဟု ယူဆျကသည္။ ထို့ေျကာင့္ အဓိကရုဏ္းက ၁၈ရက္တြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ျပီး ၂၂ ရက္မွာေတာ့ မင္းကုန္းဆရာေတာ္ျကီး အပါအဝင္ သူ၏တပည့္ ေလးငါးပါး အဖမ္းခံလိုက္ရသည္။

" ဝီရသူနဲ႔ မင္းကုန္းဆရာေတာ္က ဆရာတပည့္။ ဆရာေတာ္ျကီးခိုင္းလို့ ဝီရသူလုပ္တာျဖစ္မယ္လို့ သူတို့က လိုရာဆြဲေတြးျပီး သံုးသပ္လိုက္တာ။ ဆရာေတာ္ျကီးက ဘာမွ မသိရွာဘူူး " ဟု ဦးဝီရသူက ဆိုသည္။

ဆရာသမားအဖမ္းခံရသည္ဆိုေသာ သတင္းျကားသည့္အခါ ဦးဝီရသူသည္ ဆရာျဖစ္သူကို လိုက္ရွာသည္။ သူ့စိတ္ထဲတြင္ အျပစ္မရွိေသာ အဓိကရုဏ္းနဲ႔ ဘာမွမပတ္သက္သည့္ သူ၏ဆရာသမားကို လူျကီးလူေကာင္းေတြလို ဧည့္ရိပ္သာတြင္ ထားမည္ဟု ေတြးေနမိခဲ့သည္။ ထို့ေျကာင့္ မႏၲေလးနန္းတြင္းထဲတြင္လည္း လိုက္ရွာခဲ့သည္။ ေက်ာက္ဆည္ျမို့သို့လည္း ေရာက္ခဲ့သည္။ သို့ေသာ္ မေတြ႕ခဲ့ရ။

ေအာက္တိုဘာ ၂၅ရက္မွာေတာ့ ဦးပဥၥင္းဦးဝီရသူ မစိုးရိမ္ေက်ာင္းတိုက္၌ ရွိေနစဥ္ တယ္လီဖုန္းဝင္လာသည္။ အမႈကိစၥေဆြးေႏြးရန္အတြက္ ေထာက္လွမ္းေရး (၁) ရံုးသို့ လာရန္ ဖုန္းဆက္ေခါ္ျခင္းျဖစ္သည္။ မြတ္စလင္အိမ္တစ္အိမ္တြင္ ျကိုးဆြဲခ်ေသဆံုးသြားသည့္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္၏ အမႈကို ဆရာဝန္နွင့္ရဲ ပူးေပါင္းကာ အမႈေဖ်ာက္လိုက္သည့္ကိစၥကို ဦးပဥၥင္းက ေထာက္လွမ္းေရးနွင့္ ပူးေပါင္းကာ စံုစမ္းေနျခင္းျဖစ္သည္။ ေထာက္လွမ္းေရးနွင့္ ေတြ႕လွ်င္လည္း သူ၏ဆရာသမားအေျကာင္းကို စံုစမ္းမည္ဟု ေတြးလိုက္သည္။

" ေခါ္တဲ့အခ်ိန္က ဆြမ္းစားခ်ိန္။ ဆြမ္းစားဦးမယ္ဆိုတာ မရဘူး။ သူတို့ကပ္မယ္ေျပာတယ္။ အဲဒါကို မရိပ္မိလိုက္ဘူး " ဟု သူက ဆိုသည္။

ေထာက္လွမ္းေရး (၁)သို့ ေရာက္သည့္အခါမွာေတာ့ ဆြမ္းကပ္သည္။ ဆြမ္းစားေနခ်ိန္တြင္ ေထာက္လွမ္းေရးမ်ားက ဖုန္းတဂြမ္ဂြမ္ျဖင့္ အလုပ္မ်ား ရႈပ္ကာေနသည္။ သူ့အနားတြင္ တပ္ျကပ္ျကီးတစ္ဦးသာ ရွိသည္။ ဆြမ္းစားျပီးသည့္ေနာက္ ေထာက္လွမ္းေရးတစ္ဦးက " အရွင္ဘုရား ဆရာေတာ္ျကီးနဲ႔ ေတြ႕ဖို့ ျကြလို့ရပါျပီဘုရား " ဟု ေလွ်ာက္သည္။ ရံုးသို့လာေရာက္ရန္ ေခါ္စဥ္က အမႈကိစၥဟုဆိုခဲ့ျပီး ယခုေလွ်ာက္ထားသည့္အခါတြင္ ဆရာေတာ္ျကီးနွင့္ ေတြ႕ဖို့ဟု ဆိုသျဖင့္ စိတ္ထဲ ထင့္ခနဲျဖစ္သြားသည္။

သို့ေသာ္ ထိုသံသယစိတ္ေလးက ခဏအတြင္း ဖ်တ္ခနဲ ျပန္ေပ်ာက္သြားသည္။ ဦးပဥၥင္းသည္ အျဖူေရာင္ဗင္ကားေလးေပါ္သို့ တက္လိုက္ရသည္။ ကားေနာက္ခန္းတြင္ ထိုင္လိုက္ရျခင္းျဖစ္၏။ ေဘးတစ္ဖက္စီတြင္ ေထာက္လွမ္းေရးက ညွပ္ကာထား၏။ ထိုအခါမွ " ငါ့ဖမ္းတာ ျဖစ္ေလာက္တယ္ " ဟု ဦးပဥၥင္းစိတ္ထဲက ေတြးလိုက္မိေလသည္။

ထို့ထက္ပိုျပီး က်ိန္းေသတာက ဦးပဥၥင္းကို ေခါ္ေဆာင္သြားသည့္ကားသည္ တစ္စီးတည္းမဟုတ္။ အေရွ႕ႏွင့္ အေနာက္တြင္ အတန္းလိုက္။ ထို့အျပင္ ကားတန္းျကီးကို ဗီဒီယိုကလည္း လိုက္ရိုက္ေနေသး၏။ အဖမ္းခံရမည္ဆိုပါကလည္း ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိ အဖမ္းခံမည္ဆိုေသာ အေတြးျဖင့္ ဦးပဥၥင္းသည္ သကၤန္းကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ေကာက္ရံုလိုက္သည္။ ဆရာသမားနွင့္ ေတြ႕ပါကလည္း သကၤန္းေလးရံုထားသျဖင့္ ဆရာသမားသေဘာက်မည္ျဖစ္သည္။

သူအဖမ္းခံရသည့္ကိစၥနွင့္ ပတ္သက္၍ ဦးဝီရသူက ယခုလို သံုးသပ္သည္။
" ဆရာသမားကို လိုက္ရွာေနေတာ့ ေထာက္လွမ္းေရးက ေျခရာခံမိတာေပါ့။ အဲဒါနဲ႔ ဦးပဥၥင္းကို ထားလို့ မျဖစ္ေတာ့ဘူးဆိုျပီးေတာ့ ဖမ္းတာေပါ့ "

ဦးပဥၥင္းစီးလာသည့္ကားသည္ မႏၲေလးနန္းတြင္းထဲေရာက္ေတာ့ "စစ္အက်ဥ္းေထာင္" ဆိုသည့္ ဆိုင္းဘုန္ေရွ႕တြင္ ရပ္လိုက္သည္။ ဆိုင္းဘုတ္ေအာက္တြင္ စစ္သားနွစ္ေယာက္ မ်က္နွာခ်င္းဆိုင္ကာ ေသနတ္တစ္လက္စီ ကိုင္ထားျကသည္။ ေထာက္လွမ္းေရးမ်ား ေရာက္လာသည့္အခါတြင္ ေသနတ္မ်ားကို ခ်လိုက္သည္။ အက်ဥ္းေထာင္၏ အထဲမွလည္း ဦးပဥၥင္းကို ဗီဒီယိုကင္မရာျဖင့္ ရိုက္ကာ မွတ္တမ္းတင္ေနသည္။

" အဲဒီေတာ့မွ ငါ့ဖမ္းတာပဲလို့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ေတာ့တယ္ "ဟု ဦးပဥၥင္းက ဆိုသည္။
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -----------------------
                                               အခန္း-၁၀
                                         - - - - - - - - - - - - - -
စစ္အက်ဥ္းေထာင္ထဲသို့ ေရာက္သည့္အခါတြင္ ဦးပဥၥင္းအား သူ၏ ဆရာသမားနွင့္ ေတြ႕ခြင့္ေပးသည္။ ဆရာေတာ္က သူ့ကို ျဖစ္ပ်က္သမွ် အေျကာင္းစံုကို ရွင္းျပ၏။

ေအာက္တိုဘာ ၂၂ ရက္ ဆရာေတာ္ျကီးကို ဖမ္းစဥ္က အစည္းအေဝးဟုဆိုကာ ေခါ္သြားျခင္းျဖစ္သည္။ ေထာက္လွမ္းေရးရံုးသို့ ေရာက္သြားေသာအခါ သကၤန္းဝတ္ရံုကို တန္းခြ်တ္သည္။ အဝတ္အစားလဲျပီးသည့္အခါ လက္နွစ္ဖက္ကို ေနာက္ျပန္ လက္ထိပ္ခတ္လိုက္သည္။ မ်က္နွာကို အဝတ္စည္းလိုက္၏။ ျပီးေတာ့ လူနာမည္ကိုေခါ္ကာ စားပြဲခံုကိုထုျပီး ျခိမ္းေျခာက္ေလ၏။ ဆရာေတာ္ျကီးကို စစ္ေဆးေမးျမန္းရာတြင္ ေျခေထာက္နွင့္ကန္သည္။ လက္သီးနွင့္ထိုးျက၏။
ဆရာေတာ္ျကီး ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရသည္မ်ားကို ဦးပဥၥင္းက ယခုလို ျပန္လည္မိန့္ျကားသည္။

" ဆရာေတာ္ျကီးက ငါ့ကို ေရလည္းမတိုက္ဘူး၊ ထမင္းလည္း မေကြ်းဘူး၊ ဒီလိုပဲ ပစ္ထားျကတယ္။ ငါလည္း ဘာမွမသိဘူး။ ငါလုပ္တယ္၊ မလုပ္ဘူးဆိုတာ ဘုရားပဲသိတယ္။ ဘုရားကိုပဲ တိုင္တည္တယ္။ ဆရာေတာ္ျကီးကို ျကည့္ျပီး သနားသြားတယ္ "

ထို့ေျကာင့္ ဦးပဥၥင္းသည္ သူအျမဲဲေဆာင္ထားတတ္သည့္ ေရဆူေဆးျပားကိုထုတ္ျပီး ဖန္ခြက္ထဲထည့္ကာ ေဖ်ာ္ေပးရန္ ျပင္လိုက္စဥ္ ဆရာေတာ္ျကီးက " ငါ့ကို တိုက္ပါ၊ ငါ့တိုက္ပါ "ဟု ဆိုျပီး သံုးခြက္ဆင့္ကာ ေသာက္ပစ္လိုက္သည္ဟု ဆရာေတာ္က ဆိုသည္။

ဆရာေတာ္ျကီးသည္ ရိုက္နွက္၊ ထိုးျကိတ္မႈေတြကို မခံနိုင္သည့္အဆံုး " မင္းတို့ျဖစ္ေစခ်င္တာ ေရးခဲ့။ ငါလက္မွတ္ထိုးေပးမယ္ "ဟုဆိုကာ စစ္ေဆးမႈမွတ္တမ္းကို ဘာမွ် မျကည့္ေတာ့ပဲ လက္မွတ္ထိုးေပးလိုက္ေတာ့သည္ဟု ဆိုေလသည္။

" ရံုးထုတ္ေတာ့ ဆရာေတာ္ျကီးကို လာေခါ္တဲ့ (အခင္းျဖစ္ပြားစဥ္ လာေခါ္သည့္) သံုးေယာက္က မေခါ္ဘူးျဖစ္သြားတယ္။ ဟြန္းတပ္ျပီး လူစုခြဲဖို့ ေျပာတာကို ဗလီကို ဖ်က္ခိုင္းတာ ျဖစ္သြားတယ္။ ဓါတ္ဆီယူခိုင္းတာကိုလည္း ဗလီရိႈ႕ဖို့ ထုတ္ေပးတာဆိုျပီး ျဖစ္သြားတယ္ "ဟု ဆရာေတာ္ျကီအား ရံုးတင္စစ္ေဆးသည့္အခါ ေတြ႕ႀကံဳရသည္တို့ကို ဦးဝီရသူက ရွင္းျပသည္။

ဤသို့ျဖင့္ မင္းကုန္းဆရာေတာ္ ဦးဇဋိတသည္ လူေသမႈ၊ မီးရိႈ႕မႈမ်ားျဖင့္ နွစ္ကြ်န္းနွင့္ ေထာင္ဒဏ္ခုနွစ္နွစ္ က်ခံခဲ့ရေလသည္။

" ဆရာေတာ္ျကီးက ရိုးရိုးေအးေအးျကီးပါ။ အခု ေက်ာက္ဆည္မွာ ရွိေသးတယ္။ စာသင္တိုက္မွာ မေနေတာ့ဘူး။ ေတာရေဆာက္တည္ေနတယ္ "ဟု ဦးပဥၥင္းက ဆိုသည္။
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -------------ဆက္လက္ေဖာ္ၿပေပးပါဦးမည္။

ဒီ " တစ္ကမၻာလုံးႏွင့္ တစ္ေယာက္ " စာအုပ္ကို ဖတ္ဖူးၿပီးသူလည္း ရွိၾကသည္၊ မဖတ္ရေသးသူမ်ားလည္း မ်ားစြာ ရွိသည္ ။ မိမိ ဖတ္ဖူးတယ္ဆုိရင္ မဖတ္ရေသးသူမ်ားအတြက္ Share လုပ္ေပးၾကပါ ။
ျမနန္းဆရာေတာ္Facebook pageမွ ကူးယူေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
Powered by Blogger.