တစ္ကမၻာလံုးနွင့္တစ္ေယာက္ အခန္း-၃၊၄၊၅၊၆၊

တစ္ကမၻာလံုးနွင့္တစ္ေယာက္ အခန္း-၃၊၄၊၅၊၆၊
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
အခန္း(၃)
သည္လိုနွင့္ သာသနာ့ေဘာင္ထဲဝင္ေရာက္မည့္ အခ်ိန္ခါသို့ ေရာက္လာသည္။ ေမာင္ဝင္းခိုင္ဦး အသက္ ၁၆ နွစ္အရြယ္ ရွစ္တန္းစာေမးပြဲေျဖျပီးသည့္ ေနာက္ေန့တြင္ သကၤန္းစည္းခဲ့သည္။ ေမာင္ဝင္းခိုင္ဦးတြင္ သကၤန္းစည္းခ်င္သည့္ စိတ္ျဖစ္ေပၚ္ခဲ့သည္မွာ ေလးတန္းနွစ္ေက်ာင္းသားဘဝတည္းကျဖစ္၏။ ပုတီးျမင္လွ်င္ စိပ္ခ်င္သည္။ ဘုရားျမင္လွ်င္ ရွိခိုးခ်င္သည္။ သကၤန္းျမင္လွ်င္ ဝတ္ခ်င္သည္။ ကိုရင္ဝတ္ခ်င္သည့္စိတ္က လြန္ကဲ၍ေနသည္။ ယင္းသို့ျဖစ္ျခင္းမွာလည္း စာေပက်မ္းဂန္မ်ား ဖတ္ထားျခင္းေျကာင့္ မဟုတ္။ သကၤန္းစည္းရျခင္း၏ အက်ိုးတရားမ်ားကို သိေနေသာေျကာင့္ မဟုတ္။
သို့ေသာ္ ဖခင္ျဖစ္သူက ခြင့္မျပဳ... ေက်ာင္းျပီးေအာင္ တက္ေစခ်င္သည္။ ဘြဲ႕တစ္ခုရေစခ်က္သည္။ ထို့ေျကာင့္ မည္သို့ပင္ ပူဆာေသာ္လည္း ခြင့္မျပုသျဖင့္ သကၤန္းစည္းခ်င္သည့္စိတ္ကို မ်ိဳသိပ္ကာေနခဲ့ရသည္။ သူ၏ဖခင္ျဖစ္သူက သူ့အမ်ိုးေတြအေပါ္ မာနထားသည္။ အလႈျကီးအတန္းျကီးမေပးနိုင္ ရွင္မျပုနိုင္ျခင္းေျကာင့္လည္း သကၤန္းစည္းေပးဖို့ ျကန့္ျကာေနျခင္းျဖစ္သည္။
ထို့ေျကာင့္ ရွစ္တန္းစာေမးပြဲေျဖဆိုျပီး ေနာက္ေန့တြင္ အေမျဖစ္သူ၏ ေမာင္အရင္းျဖစ္ေသာ ဆရာေတာ္ျကီးရွိရာ ရိပ္သာတြင္ သကၤန္းစည္းခဲ့သည္။ ပထမတြင္ ခဏဝတ္မည္ဟု ရည္ရြယ္သည့္စိတ္ေလး ျဖစ္ေပါ္လာေသးသည္။ သို့ေသာ္ သာသနာ့ေဘာင္၏ ျငိမ္းေအးခ်မ္းသာမႈကို ခံစားလိုက္ရသည့္အခါတြင္ အျမဲေနဖို့ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ေလေတာ့သည္။
ထိုသို့ အျမဲဝတ္ရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္ကို ဖခင္ျဖစ္သူနွင့္ မိခင္ဖက္မွ ေဆြမ်ိုးမ်ားကလည္း တားျကေသးသည္။ ေက်ာင္းျပန္မတက္ေတာ့သျဖင့္ ဖခင္ျဖစ္သူက ေဒါသထြက္ကာ သူ့ေခါင္းကို အနားရွိတိုင္နွင့္ ေခါင္းေဆာင့္၏။ လက္သီးနွင့္ထိုး၏။ ဆယ္တန္းကိုျပီးေအာင္ ေျဖေစခ်င္သည္။ ပညာေရးတစ္ပိုင္းတစ္စျဖင့္ ဟိုမေရာက္ဒီမေရာက္ မျဖစ္ေစလို။
သို့ေသာ္ ေမာင္ဝင္းခိုင္ဦးက ဆံုးျဖတ္ထားျပီးျဖစ္ရာ "က်ဳပ္ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို သိျကားမင္း ဆင္းဖ်က္တာေတာင္ မပ်က္ဘူး"ဟု အေဖ့ကို ေတာ္လွန္သည့္ စကားတစ္ခြန္းပင္ ဆိုခဲ့ေသးသည္။ အေမျဖစ္သူကေတာ့ ေမာင္ဝင္းခိုင္ဦး၏သေဘာအတိုင္းသာျဖစ္သည္။
ထို့စဥ္က အျမဲတမ္း သကၤန္းဝတ္ဖို့အတြက္ ဆရာေတာ္ျကီးအား ေလွ်ာက္ခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္ျကီးက စဥ္းစားဖို့အတြက္ သံုးလအခ်ိန္ေပး၏။ ထိုအခ်ိန္နွင့္ တိုက္ဆိုင္စြာ ရွစ္တန္းစာေမးပြဲေအာင္စာရင္းမ်ား ထြက္လာခဲ့သည္။ ေအာင္စာရင္းတြင္ သူငယ္ခ်င္းတို့က ဂုဏ္ထူးမ်ားနွင့္ ေအာင္ျမင္ျကျပီး ဦးပဥၥင္းမွာ ရိုးရိုးသာ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။
"ရွက္သြားတာလည္းပါတယ္။ (စာေမးပြဲ)ေအာင္ေတာ့ ေအာင္တယ္။ က်ဳပ္က ရိုးရိုးပဲေအာင္တယ္"ဟု သကၤန္းအျမဲဝတ္ရန္ ဆံုးျဖတ္ျဖစ္လိုက္သည့္ အေျကာင္းအရာတစ္ခုကို ဦးဝီရသူက မိန့္ဆိုသည္။
သို့ေသာ္ ဦးပဥၥင္းကိုယ္တိုင္ကလည္း လူ့ေဘာင္နွင့္မတူသည့္ သာသနာ့ေဘာင္တြင္ ေရရွည္ေနရဖို့အတြက္ အရွည္ျကီးေတြးခဲ့ရသည္။ လြန္ဆြဲမႈမ်ား ရွိခဲ့သည္။ ေက်ာင္းလည္း ျပန္တက္ခ်င္သည္။ ေက်ာင္းလည္း ျပန္တက္ခ်င္သည္။ ေက်ာင္းျပန္တက္ကာ ဘြဲ႕ေလးတစ္ခုေလာက္ယူ၍ အဆင့္တန္းျမင့္ျမင့္ေနနိုင္ေအာင္ ျကိုးစားမလားလို့လည္း ေတြးမိသည္။
ထိုသို့ ေက်ာင္းသားဘဝကို စြန့္လႊတ္ကာ ငယ္ရြယ္သည့္အခ်ိန္တြင္ သကၤန္းဝတ္ရျခင္း၏ ခံစားရေသာအျဖစ္ကို ဦးပဥၥင္းဦးဝီရသူက ယခုလို မိန့္ျကားသည္။
"ဆြမ္းခံၾကြရတဲ့အခါ တန္းစီျကြရေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြက ဝိုင္းျကည့္တာမ်ိုးဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္ခံစားရတယ္။ သူတို့နဲ႔ကိုယ့္ဘဝ မတူေတာ့ဘူး။ ေက်ာင္းျကီးကိုလည္း လြမ္းတယ္။ ကိုယ္က ဒါေတြကို ထားရစ္ခဲ့ရတာကိုးး။ ကိုယ္စြန့္လႊတ္ခဲ့ရတာကို ျပန္လြမ္းတာေပါ့။ သူငယ္ခ်င္းေတြက လာေမးတယ္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ျပီးလို့သာ ျငင္းလိုက္ရတာ ဟာဒယက မျဖတ္ေသးဘူးေလ။
ေက်ာင္းသားဘဝက ေမာင္ဝင္းခိုင္ဦးတြင္ ေမတၱာမွ်ခဲ့သည့္ ရည္းစားလည္း မရွိခဲ့ေပ။ သို့ေသာ္ မ်က္လံုးခ်င္း စကားေျပာသည့္အဆင့္ေလာက္ေတာ့ ရွိခဲ့၏။ ရည္းစားစာလိုက္ေပးျခင္း စာေပးစာယူလုပ္ျခင္း စကားလိုက္ေျပာျခင္းတို့ေတာ့ မရွိခဲ့ဘူးဟု ဦးပဥၥင္းက မိန့္ဆိုသည္။
"တရားဝင္ရည္းစားျဖစ္တာလည္း မရွိပါဘူး။ ေသးေသးေလး ေဘာင္းဘီတိုေလးနဲ႔ ေက်ာင္းတက္ရတာ။ ကေလးဆိုေတာ့လည္း ေမ့လြယ္ေပ်ာက္လြယ္သေဘာပါ။ စြဲစြဲလမ္းလမ္းမရွိပါဘူး"ဟု ဦးပဥၥင္းဦးဝီရသူက မိန့္ျကားသည္။
ဦးပဥၥင္းဦးဝီရသူ၏ ညီအကိုေမာင္နွမရွစ္ဦးတြင္ ညီျဖစ္သူနွစ္ဦးက သကၤန္းစည္းျကေသးသည္။ ဦးပဥၥင္းနွင့္တစ္ပါးေက်ာ္ ကိုရင္မွာ ကိုရင္ဘဝျဖင့္ အျကီးတန္းအထိ ေရာက္ျပီးမွ လူထြက္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဦးပဥၥင္းေအာက္က ေနာက္တစ္ပါးမွာ ဉာဏ္မေကာင္း။ စာေမးပြဲမေအာင္။ ပါရမီမပါသျဖင့္ လူထြက္ကာ အိမ္ေထာင္က်သြားသည္ဟု ဆို၏။
အရင္က စာျကီးေပျကီး မဖတ္ျဖစ္ခဲ့သည့္ ဦးဝီရသူေလ်ာင္းလ်ာသည္ ကိုရင္ဘဝသို့ ေရာက္သြားေသာအခါတြင္ စာျကီးေပျကီးမ်ားကို ေန့စဥ္လိုလို ဖတ္ျဖစ္ခဲ့ေတာ့သည္။ ဦးပဥၥင္းဘဝကို ေျပာင္းလဲေစခဲ့သည့္ စာအုပ္ကေတာ့ "ရဟႏၱာနွင့္ ပုဂၢိုလ္ထူးမ်ား"ဆိုသည့္ စာအုပ္ပင္ျဖစ္ေလသည္။
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
                                     (အခန္း ၄)

ဦးပဥၥင္းသည္ ၁၉၈၅ တြင္ သာသနာ့ေဘာင္သို့ စတင္ဝင္ေရာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ေက်ာက္ဆည္ျမို့ ေရႊလွံေထာင္ေက်ာင္းတြင္ သီတင္းသံုးသည့္ ဦးျကီးေတာ္ဘုန္းျကီး ဘဒၵႏၲပညာသာမိကို ဥပဇၥ်ာယ္ျပု၍ သီလရွင္ဆရာျကီး ဘြားမာလာေထရီ၏ ပစၥယာနုဂၢဟကို ခံယူကာ သာသနာ့ေဘာင္သို့ ဝင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
၁၂၅၀ ခုနွစ္(၁၉၈၈) ပထမဝါဆိုလဆုတ္ ၁၅ ရက္ ဗုဒၶဟူးေန့တြင္ ေက်ာက္ဆည္ျမို့ ေက်းဇူးရွင္ သက္ေတာ္ရွည္ ေလသာဆရာေတာ္ဘုရားျကီး ဘဒၵႏၲဇဝနကို ဥပဇၥ်ာယ္ျပု၍ မင္းရပ္ ရပ္ကြက္ ရဟန္းဒါယိကာမျကီး ေဒါ္ျမခ်စ္ (ထမင္းဆိုင္) မိသားစု၏ ပစၥယာနုဂၢဟကို ခံယူကာ ရဟန္းေတာ္ဘဝသို့ ေရာက္ရွိခဲ့ေလသည္။
ထို့ေနာက္ ၁၉၉၁ (၁၃၅၃ ခုနွစ္)တြင္ ေက်ာက္ဆည္ျမို့ မင္းကုန္းမဟာစာသင္တိုက္မွ မႏၲေလးျမို့ မစိုးရိမ္တိုက္သို့ ေရာက္ရွိခဲ့ေလသည္။ ဦးပဥၥင္းသည္ ယခင္က အမ်ိုးသားေရးနွင့္ပတ္သက္၍ ဘာမွ်မသိခဲ့။ ေလ့လာျခင္းလည္း မရွိခဲ့။ သို့ေသာ္ မႏၲေလးျမို့သို့ ေရာက္သည့္အခါတြင္ အမ်ိုးသားေရးစာေပမ်ားကို ေလ့လာဖတ္ျကားခြင့္ ရခဲ့သည္။
အထူးသျဖင့္ ေမာ္လဝီေရႊျပည္ ေရးသားသည့္ ၇၈၆ နွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေယာဂီစာတမ္းစာအုပ္ ေကာက္နုတ္ခ်က္မ်ား ေရႊဒံုးဘီေအာင္ ေရးသားသည့္ စာမ်ား ပီမိုးနင္းေရးသည့္ စာမ်ား ဝံသာနုရကၡိတက ထုတ္ေဝသည့္ အမ်ိုးေပ်ာက္မွာ စိုးေျကာက္စရာ အစရွိသည့္ စာေပမ်ား ဖတ္ျကားေလ့လာခြင့္ရခဲ့သည္။
ဦးဝီရသူသည္ အဆိုပါစာေပမ်ားကို ေလ့လာဖတ္ျကားျပီးသည့္ေနာက္တြင္ အမ်ိုးဘာသာ သာသနာေစာင့္ေရွာက္ေရးကို ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ ယခုလို အေတြးေပါ္ေလသည္။
"အဲ့ဒီေနာက္မွာ ဦးဇင္းဘာလုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ လမ္းေျကာင္းကို ခိုင္ခိုင္မာမာခ်နိုင္ခဲ့တယ္"ဟု ဦးပဥၥင္းက မိန့္ျကားေလသည္။
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

                                        အခန္း(၅)

ထိုကဲ့သုိ႔ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး (သုိ႔မဟုတ္) အမ်ိဳးသားေရးဝါဒီစာအုပ္မ်ားကို ဖတ္ၾကားေလ့လာျပီးသည့္ေနာက္တြင္ ဦးပဥၥင္းဦးဝီရသူသည္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ အမ်ိဳးသားေရးတရားမ်ား လွည့္လည္ကာ ေဟာၾကားေလေတာ့သည္။ အခ်ိန္က ၁၉၉၇ ခုနွစ္။ ထိုစဥ္က မလြတ္လပ္သည့္ေခတ္ျဖစ္သည္။ စက္ပစၥည္းမ်ားလည္း ရွားပါးသည့္ေခတ္ျဖစ္၍ တရားေဟာရန္ မိုက္ခရိုဖုန္း အလြယ္တကူမရွိ။ ထို့ေၾကာင့္ မိမိ၏အသံကိုသာ အားျပဳ၍ ေဟာခဲ့ ေျပာခဲ့ရသည္။
ဦးပဥၥင္းတုိ႔သည္ လူမ်ားမ်ားျဖင့္ ေဟာၾကားနိုင္ရန္အတြက္ ေနရာတစ္ခု ေရြးလိုက္သည္။ ေနရာက်ယ္ကာ သံဃာမ်ား အလြယ္တကူလာနိုင္ေသာ မႏၲေလးသခ်ၤ ိဳင္း ိုကုန္းကို ေရြးလိုက္ျက၏။ ဦးပဥၥင္းတို႔သည္ ညေန ၆ နာရီေလာက္ဆိုလွ်င္ သခ်ၤ ိ ုင္းဘက္သို႔ ထြက္လာၾကသည္။ တရားေဟာေျပာျခင္းကို ည ၈ နာရီမွ ည ၁၀ နာရီအထိ ေဟာၾကသည္။
ယင္းသုိ႔ လိုက္ေဟာၾကသည္မွာ ဦးပဥၥင္းဦးဝီရသူအပါအဝင္ ဦးပဥၥင္းေလးငါးပါးခန္႔ျဖစ္သည္။ ထိုတရားမ်ား ေဟာၾကားရန္အတြက္ လူအသိမခံဘဲ မ်က္နွာဖံုးတပ္ကာ ေဟာၾကားခဲ့ရသည္။ မ်က္နွာတစ္ခုလံုးကို သကၤန္းပတ္လိုက္သည္။ ပါးစပ္တစ္ခုတည္းသာ ဖြင့္ထားသည္။ မ်က္လံုးကိုလည္း အနက္ေရာင္ ေနကာမ်က္မွန္တပ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တရားပြဲသာ ျပီးသြားသည္ ဘယ္ဘုန္းၾကီး ေဟာသြားသည္ကို မသိလိုက္ၾက။
ထို႔စဥ္ ေဟာခဲ့ရသည့္ ျဖစ္စဥ္ကို သေဘာက်ရယ္ေမာလ်က္ ဦးဝီရသူက ယခုလို ျပန္လည္မိန္႔ၾကားသည္။
"သံဃာ ေလးငါးရာ မိုက္မပါဘဲ ေအာ္ရတာ။ လက္ခုပ္ၾသဘာသံကေတာ့ တေျဖာင္းေျဖာင္းပဲ။ ေနာက္က လူေတြကလည္း ေရွ႕ကလူေတြတီးရင္ သူတုိ႔လည္း ဘာမွမသိဘူး လိုက္တီးၾကတယ္။ ဟား . . . ဟား. . .ဟား"
ထိုသို႔ ေဟာၾကားသည့္အခါတြင္ ဦးပဥၥင္းတို႔သည္ တစ္ပါး၏ဘြဲ႕အမည္ကို တစ္ပါးက မေခၚဖို႔ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ထားရသည္။ တစ္ပါးကိုတစ္ပါး ေခၚဆိုမည္ဆိုပါက နာမည္ဝွက္မ်ားျဖင့္ ေခၚခဲ့ၾကသည္။ ဦးပဥၥင္းဦးဝီရသူ၏ နာမည္မွာ "မ်ိဳးခ်စ္သူ" ျဖစ္၏။ အလားတူ အျခားေသာ ကိုယ္ေတာ္မ်ား၏ အမည္ကိုလည္း "မ်ိဳးခ်စ္ဦး" "မ်ဳိးခ်စ္ေအာင္" "မ်ိဳးခ်စ္ကို " စသျဖင့္ နာမည္ဝွက္မ်ား ေပးထားၾကသည္။ နာမည္ေခၚဆိုမည္ဆိုလွ်င္ "မိ်ဳးခ်စ္ဦး ရွိလား။ ရွိ" လို႔ ျပန္ထူးရသည္။ ေက်ာင္းတိုက္ကိုလည္း ထုတ္မေျပာရ။ ထိုနည္းတုိ႔ျဖင့္ ေထာက္လွမ္းေရးမ်ား ေျခရာခံလို႔မရ စံုစမ္းလိုမရေအာင္ ပရိယာယ္သံုးခဲ့ရသည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕၊သခ်ၤ ီဳင္းကုန္းတြင္ ေဟာေျပာသည့္တရားပြဲ ေပါက္သြားသည့္အခါတြင္ အမရပူရၿမိဳ႕က ထပ္မံဖိတ္ေခၚသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဦးပဥၥင္းတို႔သည္ အမရပူရရွိ သခ်ၤ ီ ုင္းကုန္းသို႔ ထပ္မံၾကြေရာက္ ေဟာေျပာခဲ့ရေသးသည္။ ထိုသခ်ၤ ီ ုင္းကုန္းမွာေတာ့ အုတ္ဂူမ်ားရွိသည္။ ထိုအုတ္ဂူမ်ားေပၚတက္ကာ တရားေဟာၾကားခဲ့ၾကသည္။ နားေထာင္ၾကသူမ်ားကလည္း အုတ္ဂူမ်ားေပၚ တက္နားေထာင္ၾကေလသည္။
လာေရာက္နားေထာင္ၾကသူမ်ားမွာ သံဃာေတာ္မ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ လူပုဂၢဳိလ္မ်ား မလာရဲ။ လူေတြ လာနားေထာင္မည္ဆိုပါကလည္း ရဲသတင္းေပးအျဖစ္ အထင္ခံရမည္စိုးေသာေၾကာင့္ မလာရဲျဖင္းျဖစ္၏။ ဦးပဥၥင္းတို႔ ေဟာၾကားခဲ့သည့္ တရားမ်ားက အမ်ိဳးသားေရးတရားမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္က ထိုတရားမ်ားကို (အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ားအေၾကာင္း) ေဟာေျပာခြင့္မရွိ။
"ပြဲႀကီးပြဲေကာင္းနွစ္ပြဲ ေဟာခဲ့တယ္။ စာသင္သားဘဝပဲ ရွိေသးတာ။ သံဃာေတြရဲ႕ ေထာက္ခံမႈကိုေတာ့ ရေနျပီ။ အဲ့ဒီတုန္းက ဦးဇင္းတရားနားေထာင္ဖူးတဲ့သူေတြက အခု နိုင္ငံေက်ာ္ဓမၼကထိကေတြ ျဖစ္ေနျပီ"ဟု ဦးဝီရသူ မိန့္ၾကားသည္။
သူ့အေနျဖင့္ စာသင္သားဘဝျဖင့္ ထိုသို့ အမ်ိဳးသားေရးတရားမ်ားကို ေဟာၾကားနိုင္ျခင္းမွာ စာဖတ္ထားသည့္အရွိန္နွင့္ သူ၏အေတြ႕အၾကဳံေလ့လာထားရွိမႈေၾကာင့္ဟု ဦးဝီရသူ ေျပာသည္။ အမ်ိဳးသားေရးတရားမ်ား ေဟာၾကားနိုင္ရန္အတြက္လည္း သူ႔တြင္ သာဓကမ်ားစြာရွိသည္ဟု ဆိုသည္။
ဦးဝီရသူအေနျဖင့္ ထိုသို႔ ေဟာၾကားမႈမ်ား ျပုခဲ့ေသာ္လည္း အစိုးရ၏ လိုက္လံဖမ္းဆီးျခင္းကို မခံခဲ့ရေပ။ သို႔ေသာ္ ဦးပဥၥင္း၏ ဆရာေတာ္ျကီးမွာ မႏၲေလးတိုင္း သံဃမဟာနာယကတြင္ ဒုဥကၠ႒ျဖစ္ေလသည္။ ထို့ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ၾကီးက ဆက္လက္မေဟာရန္ တားျမစ္ခဲ့သည္။ ဆက္လက္ေဟာေျပာေနမည္ဆိုပါက ေက်ာင္းတိုက္မွ နွင္ထုတ္မည္ ရိုက္ထုတ္မည္ဟု ေငါက္လိုက္သျဖင့္ ဦးပဥၥင္းမွာ အမ်ိဳးသားေရးတရားမ်ားကို ဆက္မလုပ္ရဲေတာ့။
"ဆရာေတာ္ျကီးေတြမွန္သမွ် ဒီစိတ္ရွိတယ္ဗ်။ မရွိတဲ့ ဆရာေတာ္ မေတြ႕ဖူးဘူး။ သေဘာတူတယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ အဖမ္းခံရမွာ စိုးရိမ္တာ စာမျပီးပဲ ေထာင္ထဲေရာက္သြားမွာ စိုးရိမ္လို႔။ ဦးပဥၥင္းက လူငယ္ဆိုေတာ့ ခပ္မိုက္မိုက္လုပ္တယ္။ အဲဒါေတြကို သူတို့က မၾက ိုက္ဘူး။ နူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းတဲ့နည္းနဲ႔ လုပ္ေစခ်င္တယ္"ဟု ဦးဝီရသူက မိန္႔ၾကား၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဦးဝီရသူသည္ အထက္ပါ ပြဲႏွစ္ပြဲကို ေဟာၾကားျပီးသည့္ေနာက္ ဆရားေတာ္ၾကီးမွ တားသျဖင့္ ဆက္မလုပ္ေတာ့ေပ။ သူ၏ဘဝကို စာထဲတြင္သာ နွစ္ထားခဲ့ျပီ ဓမၼာစရိယဘြဲ႕ရဖို႔အတြက္ကိုသာ ၾကဳိးစားခဲ့ေတာ့သည္။ အဆိုပါဘြဲ႕ရဖို႔အတြက္ ေျဖဆိုရသည့္စာေမးပြဲကို သက်သီဟဓမၼာစရိယလို႔ လူသိမ်ားျကသည္။ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကပင္ ယင္းစာေမးပြဲကို လူသတ္ပြဲဟု သတ္မွတ္ၾကသည္ဟု ဦးဝီရသူက မိန္႔သည္။
"ပုစၥာထုတ္တဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြရဲ႕ အာေဘာ္နဲ႔ အိုင္ဒီယာကို ဖမ္းနိုင္မွ ေအာင္တာ။ အဲ့ဒီေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္းေတြလို နင္လား ငါလားရွိရမယ္။ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြနီးပါးေလာက္ စာျမင့္မွ ေအာင္တာ။ ဒီအဆင့္မေအာင္သူေတြက လူထြက္သူက ထြက္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ သတ္ေသတဲ့လူေတြက ေသေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ လူသတ္ပြဲလုိ႔ သတ္မွတ္တာ"ဟု ဦးဝီရသူက မိန္႔ၾကားသည္။
အဆိုပါ စာေမးပြဲကို ဦးပဥၥင္းဦးဝီရသူ ပါဝင္ေျဖဆိုခဲ့ေလသည္။ ၁၉၉၉ အဘိဓမၼာစာေမးပြဲေအာင္စာရင္း ထြက္သည့္အခါတြင္ တစ္နိုင္ငံလံုးတြင္ သံဃာေျခာက္ပါးသာ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ထိုသံဃာေျခာက္ပါးတြင္ ဦးဝီရသူအပါအဝင္ မစိုးရိမ္တိုက္မွ သံဃာသံုးပါး ေအာင္ျမင္ခဲ့၏။ အားလံုးထဲမွာ ဦးဝီရသူက အမွတ္အမ်ားဆံုးနွင့္ ပထမရကာ ေအာင္ျမင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေလသည္။
"လူေတြ အသိအမွတ္ျပဳနိုင္ေလာက္တဲ့ ဂုဏ္ထူးတစ္ခုေတာ့ ရသြားတာေပါ့။ စာေရးဦးေတာ့ ဒီဘြဲ႕ေလးရွိေတာ့ စာဖတ္ပရိသတ္ရွိတယ္။ တရားေဟာလည္း တရားနာပရိသတ္ခန္႔တာေပါ့"ဟု ဦးပဥၥင္းက ရွင္းျပသည္။
ဦးပဥၥင္းသည္ တျခားစာေမးပြဲမ်ားကို ဆက္၍မေျဖေတာ့ဘဲ သူ႔အားသန္သည့္ စာခ်ျခင္းဘက္သို႔ ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။ စာေတြေရးမည္။ တရားေတြေဟာမည္။ မႏၲေလးနွင့္ အမရပူရ မႏၲေလးနွင့္ အမရပူရရွိ သခ်ၤ ီ ုင္းကုန္းတြင္ မ်က္နွာဖံုးစြပ္ကာ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ အမ်ိဳးသားေရးတရားမ်ားကို ပလႅင္ေပၚမွတစ္ဆင့္ ဆက္လက္ေဟာျကားမည္ျဖစ္၏။
- - - - - - - - - - - - - -
                                    အခန္း - ၆
ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူ၏ မူရင္းကေလာင္နာမည္မွာ ''ဝီရသူရ'' ျဖစ္သည္။ ''ဝီရ''၏ အဓိပၸါယ္မွာ လံု႔လဝီရိယရွိသူ ရဲရင့္တည္ၾကည္သူဟု အဓိပၸါယ္ရေလသည္။ "သူရ"၏ အဓိပၸါယ္မွာလည္း ရဲရင့္သူ ဟူ၏။ "ဝီရသူရ"ဟု နွစ္ခုေပါင္းလိုက္ေသာအခါ ရဲရင့္သူတို႔ထက္ ရဲရင့္သူဟု အဓိပၸါယ္ရေလသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေခၚရေျပာရလြယ္ေစရန္ ေနာက္ဆံုးရေကာက္ကို ျဖဳတ္ကာ "ဝီရသူ"ဟု ေျပာင္းလဲထားျခင္း ျဖစ္၏။
ဦးပဥၥင္းသည္ ဗုဒၶဟူးသားျဖစ္သည့္အတြက္ ဗုဒၶဟူးနွင့္လိုက္ဖက္မည့္ ေန႔နံမ်ားကို စာဖတ္ရင္းျဖစ္ေစ သြားရင္းလာရင္းျဖစ္ေစ အျမဲလိုလို ေလ့လာသည္။ ထို႔စဥ္ မဟာဝီရျမတ္ဗုဒၶနွင့္ နေမာေတဗုဒၶဝီရတုဆိုသည့္ ဂါထာေတာ္မွတစ္ဆင့္ ဝီရသူဆိုသည့္ နာမည္ကို ရွာေဖြရရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
သူသည္ ထိုနာမည္ကို ေက်ာက္ဆည္မွ မႏၲေလးသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့စဥ္ကပင္ သံုးစြဲေနျပီျဖစ္သည္။ သူအသံုးျပဳသည့္ ဗလာစာအုပ္မ်ားတြင္ သူ၏ ဘြဲ႕နာမည္ကို မေရးပဲ "ကေလာင္ ဝီရသူ (မစိုးရိမ္)"ဟုသာ ေရးသည္။ သို႔ေသာ္ မည္သည့္ စာတစ္ပုဒ္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္မွ ပံုနွိပ္ေဖာ္ျပခံရျခင္း မရွိေသး။ သူ၏ အျပဳအမူေတြကိုေတြ႕ေသာ အျခားရြယ္တူကိုယ္ေတာ္မ်ားက စာေရးဆရာေရာဂါ ျဖစ္ေနျပီဟု စၾကေနာက္ၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က သေရာ္ၾကသည္။ အရူးလို႔ ဆိုၾကသူမ်ားလည္း ရွိေလ၏။
ိသုိ႔ေသာ္ "ဝီရသူ"ဆိုသည့္ နာမည္ ထင္ရွားလာဖို႔အတြက္ အေၾကာင္းက ဖန္လာေလသည္။ ဦးပဥၥင္းဝီရသူ၏ မူလရဟန္းဘြဲ႕နာမည္မွာ ဘဒၵႏၲဝိစိတၱျဖစ္သည္။ သက်သီဟဓမၼစရိယ ေအာင္ျမင္ခဲ့သျဖင့္ ဘဒၵႏၲဝိစိတၱဘိဝံသ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ထိုစာေမးပြဲေအာင္သည့္နွစ္ (၁၉၉၉)မွာပင္ ဦးပဥၥင္းသည္ ဘာသာေရးစာအုပ္တစ္အုပ္ ေရးသားခဲ့ေလသည္။ စာအုက္၏အမည္က "တရားထိုင္ျခင္း ငိုရယ္ျခင္းအေၾကာင္း"ဟူ၏။
စာအုပ္၏ အဓိက အေၾကာင္းအရင္းမွာ တန္႔ၾကည္ေတာင္ဆရာေတာ္ျကီး၏ အမွားေလးခ်က္ကို ေရးသားထားျခင္းျဖစ္သည္။ တန္႔ၾကည္ေတာင္ဆရာေတာ္ႀကီးက တရားထိုင္ပါက ငိုလွ်င္ ရယ္လွ်င္ တရားရသည္ဆိုကာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ငိုခိုင္း ရယ္ခိုင္းသည္ဟု ဦးဝီရသူက ဆိုသည္။ စိတ္ရွိလက္ရွိ ငိုခြင့္ေပးသည္ ကခြင့္ေပးသည္ဟု ဆိုသည္။
ဝိပႆနာနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္တယ္။ ဘုရားရဲ႕တရားေတာ္က ငိုတဲ့သူ အငိုတိတ္တယ္။ ရယ္တဲ့သူ အရယ္ရပ္တယ္။ငိုတာ ရယ္တာ တရားထူးလို႔ ေဟာတယ္ဆိုေတာ့ ဦးဇင္းက နာမည္နဲ႔တကြ ထည့္ေရးတာဟု ဆရာေတာ္က စာအုပ္ျဖစ္ရျခင္းအေၾကာင္းကို ရွင္းျပသည္။
သို႔ေသာ္ စာအုပ္ထုတ္ေဝခြင့္ကို သာသနာေရးဌာနက ခြင့္မျပဳခဲ့။ ထို႔ေၾကာင့္ ဦးပဥၥင္းကိုယ္တိုင္ သာသနာေရးဌာနသို႔ သြားကာ ဆရာေတာ္ျကီးမ်ားနွင့္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ ဦးပဥၥင္း၏ ေဆြးေႏြးေျပာဆိုခ်က္မ်ားကို ဆရာေတာ္ျကီးမ်ားက ျပန္လည္မေခ်ပနိုင္။ သို႔တိုင္ စာအုပ္ထုတ္ေဝခြင့္ကိုေတာ့ ခြင့္မျပဳခဲ့။
ေနာက္ဆံုးတြင္ ဦးပဥၥင္းသည္ ခုနွစ္နွစ္ၾကာ ေလ့လာေရးသားခဲ့ရသည့္ ယင္းစာအုပ္ကို ထုတ္ေဝရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္ေတာ့သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဝကၤပါလမ္းရွိ စာေပစိစစ္ေရးသို႔သြားကာ အဆိုပါရံုးမွ အရာရွိမ်ားနွင့္ ေတြ႕ဆံုခဲ့သည္။ အရာရွိမ်ားက ယင္းစာအုပ္ကို ခြင့္ျပဳခ်က္မရရွိဘဲ ထုတ္ေဝမည္ဆိုပါက ေထာင္ခုနွစ္နွစ္အထိ က်ခံရမည္ဟု ျပန္ေျပာလိုက္သည္။ "က်ဳပ္ကလည္း ေထာင္က်ခံနိုင္တယ္"ဟု ေျပာျပီး စာအုပ္ကို ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိဘဲ ထုတ္ရန္ စီစဥ္ခဲ့သည္ဟု ဦးဝီရသူက ဆိုသည္။
စာအုပ္ထုတ္ရန္ စီစဥ္ခဲ့စဥ္က စာအုပ္ကို ေလးေလးနက္နက္ ခန္႔ခန္႔ညားညားျဖစ္ရန္အတြက္ ဘဒၵႏၲဝိစိတၱဘိဝံသဆိုသည့္ ဘြဲ႕အမည္တပ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းအမည္သည္ ေရးသည့္အေၾကာင္းအရာနွင့္ ဓါတ္မတည့္ေသာေၾကာင့္လား မေျပာတတ္ အလုပ္မျဖစ္ခဲ့။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာအုပ္နာမည္နွင့္ ကေလာင္အမည္ကိုပါ ေျပာင္းလိုက္၏။
"စာအုပ္ထုတ္ေတာ့ ကေလာင္အမည္ကို ' ဝီရသူ ' လို႔ ေျပာင္းလိုက္တယ္။ စာအုပ္နာမည္ကိုလည္း ' ေထရဝါဒတိုက္ပြဲ ' လို႔ တပ္လိုက္တယ္။ အဲဒါကို အုပ္ေရ နွစ္ေထာင္ရိုက္လိုက္တာ ေလးရက္အတြင္းျပတ္သြားတယ္"ဟု ဆရာေတာ္က မိန္႔သည္။
ယင္းစာအုပ္မ်ားကို စာအုပ္ဆိုင္ေပၚတြင္ တင္ကာ ေရာင္းခ်ခဲ့ျခင္းမဟုတ္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕၊ မစိုးရိမ္ေက်ာင္းတိုက္တြင္ ခ်ေရာင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ေလးရက္အတြင္း စာအုပ္နွစ္ေထာင္ ကုန္သြားေသာအခါ ေနာက္ထပ္ အုပ္ေရတစ္ေသာင္း ထပ္မံရိုက္နွိပ္ခဲ့သည္။ တစ္ညေနတည္း အုပ္ေရ ၅၀၀၀ ျပတ္သြားသည္ဟု ဆိုသည္။ ထိုစဥ္က စာအုပ္ေရာင္းခ်ခဲ့ရပံုကို ဦးဝီရသူက "ရုပ္ရွင္လက္မွတ္ တိုးသလိုပဲ"ဟု ရယ္ေမာလ်က္ မိန္႔ေတာ္မူသည္။
ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူက သူေရြးခ်ယ္ထားေသာ ကေလာင္အမည္နွင့္ စာအုပ္ထုတ္လိုက္သည့္အခါ အေရာင္းစြံကာ နာမည္ေပါက္ခဲ့သည့္အေၾကာင္းကို ဆက္၍ "အဲ့ဒီမွာ ဝီရသူဆိုတဲ့ ကေလာင္အမည္ ျဖစ္သြားတာ။ အဲဒီစာအုပ္ကို တစ္သာသနာလံုးမွာရွိတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြက ေလးစားၾကတာ။ ဝီရသူဆိုရင္ သူတုိ႔က ေထရဝါဒတိုက္ပြဲနဲ႔ တြဲျမင္ၾကတယ္"ဟု မိန္႔သည္။
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
ဆက္လက္ေဖာ္ၿပေပးပါဦးမည္။

ဒီ " တစ္ကမၻာလုံးႏွင့္ တစ္ေယာက္ " စာအုပ္ကို ဖတ္ဖူးၿပီးသူလည္း ရွိၾကသည္၊ မဖတ္ရေသးသူမ်ားလည္း မ်ားစြာ ရွိသည္ ။ မိမိ ဖတ္ဖူးတယ္ဆုိရင္ မဖတ္ရေသးသူမ်ားအတြက္ Share လုပ္ေပးၾကပါ ။
Powered by Blogger.