စုန္္း တကယ္ရွိ မရွိ
စုန္္း တကယ္ရွိ မရွိ
==============
ေရးသားသူ။ ။ေမာင္ေျမသစ္(၀ါးခယ္မ)
(၁)
ျမန္မာမွဳတြင္ ‘စုန္း ဟူေသာအမည္ကို အားလံုုးသိၿပီးျဖစ္ေနၾက၏၊ျမ န္မာျပည္ေအာက္ပိုင္း ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသ ၊အလယ္ ပိုင္း ေျမလတ္ေဒသ၊အထက္ပိုင္အညာေျမႏ ွင့္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ား အထိ ‘စုန္း’ ‘စုန္းပညာ’ ‘စုန္းမ’စသည့္အမည္နာမမ်ားကိ ု လူႀကီးသူမတို႔ေျပာျပမွဳမ်ား ေၾကာင့္ ကေလး အရြယ္ကပင္နားယဥ္ေနေပၿပီ။ နားယဥ္ရံုမွ်မက အခ်ိဳ႕လည္း ကိုယ္ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရသူမ်ားရွိ ၏။’စုန္း’ ဟု ဆိုသည္ႏွင့္ ျပဳစားသည္ဟုမွတ္ခ်က္ျပဳၿပီး ျဖစ္သည္။ ျပဳစားသည္ဆိုရာတြင္ အေကာင္းမရွိ အဆိုသာ ရွိ၏။စုန္းျပဳစားျခင္းခံရသူ သည္ ငိုျခင္း၊ရယ္ျခင္း၊ေၾကာက္လန ္႔ျခင္း စသည္မ်ားခံစားရသည့္ျပင္ လူမမာ တေယာက္ကဲ့သို႔ပင္ အၿမဲတမ္းၿငိဳးငယ္ေနတတ္၏။
စုန္းျပဳစားပံုကလည္း ေနရာေဒသအေလွ်ာက္ လူမ်ိဳးမ်ား၏ ဓေလ့စရိုက္မ်ားအေပၚမူတည္ကာ တေနရာႏွင့္တေနရာကြဲျပားလွ်က ္ရွိ၏။ သည့္အျပင္မုန္းလို႔ျပဳစားသည ္၊ခ်စ္လို႔ျပဳစားသည္လည္း ဆိုၾက ျပန္သည္။
ယခုစာေရးသူေဖာ္ျပမည့္အေၾကာင ္းအရာမွာ စာေရးသူ၏ဖခင္ ကိုယ္တိုင္ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရေသာ အျဖစ္အပ်က္ကို ဖခင္ေျပာျပခဲ့သျဖင့္ မွတ္မိေနေသာအေၾကာင္းအရာကို ျပန္လည္ေရးသားေဖာ္ျပ ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ယခုစာပါ
အေၾကာင္းအရာထဲတြင္ေဖာ္ျပထား ေသာ နံမည္မ်ားမွာ မူလအမည္မ်ား မဟုတ္ပဲ စာေရးသူ၏စိတ္ကူးႏွင့္ေပးထား ေသာအမည္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ အေၾကာင္းအရာကသာအမွန္ ျဖစ္ပါ၏။အဘယ္ေၾကာင့္ဟူမူ စုန္း ျပဳစားျခင္းခံရသူမ်ား၏ အဆက္အႏြယ္မိသားစုမ်ားအား တစံုတရာ ထိခိုက္မည္စုိးေသာေၾကာင့္ပင ္ျဖစ္ပါ၏။
(၂)
သူေဌးကုန္းေရေက်ာ္ရြာကေလးသည ္ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသ ၀ါးခယ္မၿမိဳ႕နယ္အပိုင္ ဧရာ၀တီ ျမစ္လက္တက္ျမစ္ႀကီးတစင္း၏ ျမစ္ကမ္းနေဘးတြင္တည္ရွိေသာရ ြာတရြာျဖစ္ၿပီး
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္ မ်ားေနထိုင္ရာျဖစ္ပါ၏။ သည္ေနရာတြင္ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚသားတို႕ တဦးႏွင့္တဦး တရြာႏွင့္တရြာ ေနာက္ ေျပာင္ကစားၾကေသာစကားရွိပါသည ္။ `ေဟ့ေကာင္ ငါတို႔က ျမစ္ႀကီးဘိုးသားကြ၊ မင္းတို႔က ေခ်ာင္း တြင္းေျမာင္းတြင္းသားေတြ´ဟု ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ျမစ္ႀကီးဘိုးဆိုသည္မွာ ယခု သူေဌးကုန္းေရေက်ာ္ရြာ ကဲ့သို႔ ျမစ္ျပင္က်ယ္ႀကီး၏ကမ္းနဖူးေ ပၚတြင္တည္ရွိျခင္းျဖစ္ၿပီး။ ေခ်ာင္းတြင္းေျမာင္းတြင္းဆိ ုသည္မွာ
ျမစ္လက္တက္ ေခ်ာင္းငယ္၏ေဘးကမ္းနဖူးေပၚတ ြင္တည္ရွိေသာရြာပင္ျဖစ္ပါသည ္။ ၾကြားရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းမွာ ျမစ္ႀကီးဘိုးရွိရြာမ်ားတြင္ ဧရာ၀တီသေဘၤာႀကီးမ်ားဆိုက္ကပ ္ၾကၿပီး ရန္ကုန္အစရွိ ေသာၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားသို႕သြားလာ ကုန္ေရာင္း၀ယ္ျပဳႏိုင္ၾကေသာ ္လည္း။ေခ်ာင္းတြင္းရြာကေလးမ ်ားတြင္မူ သေဘၤာႀကီးမ်ားမ၀င္ေရာက္ႏိုင ္ပဲ ေလွငယ္ျဖစ္ျမစ္ႀကီးဘိုးသို႔ ထြက္ကာ ျမစ္ႀကီးဘိုးရွိ၇ြာမွတဆင့္သ ာ သေဘၤာစီးႏိုင္ၾကသည္ကို အႏိုင္ယူေနာက္ေျပာင္ၾကျခင္း ျဖစ္ေပ၏။
သူေဌးကုန္းေရေက်ာ္ရြာကေလး၏သ က္တမ္းကို ခန္႔မွန္းရန္ခက္ေသာအေနအထားပ င္ျဖစ္ပါ ၏။အၾကမ္းဖ်ဥ္းအားျဖင့္ သာယာ၀တီမင္းလက္ထက္တြင္ သာယာ၀တီမင္းစီးေသာ ေလွေတာ္၏ ပဲ့နင္း ႀကီးမွာ ေရႊေလာင္းသား ဦးပ်ံ႕ပင္ျဖစ္ပါသည္။ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီလက္ထက္ ၿမိဳ႕ျပတခုတည္ေထာင္ရန္ အဂၤလိပ္အာဏာပိုင္တို႔ကစီမံရ ာတြင္ ေရႊေလာင္းရြာႀကီးကို ၿမိဳ႕အျဖစ္ထူေထာင္ရန္ စီမံဖို႔ဆံုးျဖတ္ၾက၏။ ဦးပ်ံ႕ႀကီးႏွင့္ရြာသားအားလ ံုးက အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕စီမံမွဳကို သေဘာမတူပဲကန္႕ကြက္ၾကၿပီး အျခားေနရာ တေနရာကိုရွာေပးမည္ဟုတင္ျပသည ္ကို အာဏာပိုင္တို႔ကလက္ခံသျဖင့္ က်ယ္ပ်ံ႕ေသာေျမျပင္ရွိရာ ၀ါးေတာ္ႀကီးတခုကို ရွာေဖြေပးၾကသျဖင့္ ထိုေနရာကို ၿမိဳ႕အျဖစ္စီမံကာ ၀ါးခယ္မ ဟုအမည္ေပးခဲ့ၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္၀ါးခယ္မၿမိဳ႕သည္ အဂၤလိပ္ေခတ္ဦးတြင္တည္ေထာင္ ခဲ့သည္ဟု မွတ္သားမိ၏။ ၀ါးခယ္မၿမိဳ ၏ပထမသူႀကီးကို မသိပါ။ပထမသူႀကီး၏သားမ်ားျဖစ ္ၾကေသာ ဦးအရာႀကီး၊သူ႕ညီ ဦးလူကေလးတို႔ စဥ္ဆက္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့။ ဦးလူကေလးသည္ သူေဌးကုန္း ေရေက်ာ္ရြာသူႀကီးဦးေမာင္သင ္၏သမီး ေဒၚညြန္႔ ႏွင့္အိမ္ ေထာင္ျပဳခဲ့သည္။ ဦးအရာႀကီးႏွင့္ ဦးလူကေလး မိသားစုသည္ ၀ါးခယ္မၿမိဳ႕စာေရးကုန္း လမ္း တြင္ ေနထိုင္ခဲ့ၿပီး ယခုတိုင္ ဦးအရာႀကီး၊ဦးလူေလးမ်ိဳးဆက ္ႏွင့္ ဦးေမာင္သင္ မ်ိဳးဆက္မ်ား ေနထိုင္ လွ်က္ရွိသည္။ (မဂၤလာဦးေအာင္ေမာငး္ဇာတ္သဘ င္ကို ဦးအရာႀကီး၏ဖခင္ ကူေထာင္ေပး ခဲ့ျခင္ း ျဖစ္ပါသည္)။
ၿမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏၀မ္းစာတိုက္ႀ ကီးအျဖစ္လည္းေကာင္း စပါးက်ည္ အျဖစ္လည္းေကာင္းတင္စားေခၚေ၀ ၚၾကသည္။ အေၾကာင္းရင္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းစပါးေကာင ္း စပါး သန္႔မ်ားအမ်ားဆံုးထြက္ရာျဖစ ္ေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ပါ။ထိုမွ ်မက ေရခ်ိဳ၊ေရငံထြက္ကုန္မ်ားလည္ း အလြန္ပင္ေပမ်ားလွပါ၏။အေနာက္ ရိုးမေတာင္တန္းႀကီးက ျမန္မာႏိုင္ငံ။တံတိုင္းႀကီး သဖြယ္တည္ရွိ ေနၿပီး သစ္ေတာမ်ားကလည္း အဖိုးတန္သဘာ၀သယံဇာတေပါမ်ားရ ာလည္းျဖစ္ေပသည္။
ၿမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသတြင္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားအျပင္ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ား ကုလားလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ရွင္ဘုရင္ေခတ္ကပင္ ရြာခ်င္းဆက္အတူေနထိုင္ခဲ့ၿပ ီး အဂၤလိပ္ကိုလိုနီေခတ္တြင္ ပိုမိုမ်ားျပားလာသည္။ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသတြင္ အေျခခ်ေနထိုင္ၾကေသာ လူမ်ိဳးအသီးသီးတို႔သည္ ဘိုးဘြား စဥ္ဆက္လုပ္ကိုင္ခဲ့ေသာ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမထူေထာင္ေသာလုပ္ ငန္းမ်ား အျပင္သားငါးရွာေဖြေသာလုပ္ငန ္းမ်ားျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းမွဳျပဳၾက။၏။အဓိ ကလုပ္ငန္းမွာမူ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္း ပင္ျဖစ္သည္။ ဓားမဦးခ်အလုပ္ဟုေခၚဆိုၾက၏။
သူေဌးကုန္းေရေက်ာ္ရြာဟုေခၚဆ ိုျခင္းမွာလည္း အေၾကာင္းရွိပါ၏။ ဂ်ပန္ေခတ္မွသည္ ဖဆပလ ေခတ္အထိ သက္တမ္းၾကာရွည္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ ေသာ သူႀကီးဦးေမာင္သင္သည္ ေရေက်ာ္ရြာကို အုပ္ခ်ဳပ္ထူေထာင္ခဲ့သူျဖစ္သ ည္။ဦးေမာင္သင္။ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ မ်ိဳးရိုးမွာ မႏၱေလးမွပင္ျဖစ္ပါ၏။ ဦးေမာင္သင္၏ဖခင္လက္ထက္ကပင္ လွ်င္ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသမွ ဆန္မ်ားကို ကိုယ္ပိုင္ႏွစ္ထပ္ သေဘၤာႀကီးမ်ားျဖင့္ လာေရာက္၀ယ္ယူကာ ျမန္မာျပည္အႏွံ႕အျပားသာမက အိႏိၵယႏိုင္ငံသို႔ပါတင္ပို႔ ၿပီးအျပန္တြင္ အေမႊးအႀကိဳင္မ်ား၊ဘယေဆးမ်ား ၊ အထည္အလိပ္မ်ားကိုျပန္လည္တင္ ေဆာင္ကာ ျပည္တြင္းတြင္ေရာင္းခ်၏။ အျပန္တြင္အထက္ပါပစၥည္းမ်ားအ ျပင္ ျမတ္စြာဘုရားရုပ္ပြားဆင္းတု ေတာ္ မ်ားပါ ပူေဇာ္ယူေဆာင္လာၿပီး မိမိ၏သားသမီးမ်ား ေဆြမ်ိဳးမ်ားကိုေပးကာ ကိုးကြယ္ေစ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ပင္ သူႀကီးဦးေမာင္သင္။အဆက္အႏြယ ္ျဖစ္ေသာ ေျမးျမစ္မ်ားထံတြင္ အစဥ္အ ဆက္ကိုးကြယ္ခဲ့ေသာ ေရွးေဟာင္းဆင္းတုေတာ္မ်ား ယခုတိုင္ရွိေနရံုမွ်မက သူေဌးကုန္းေရေက်ာ္ရြာ တြင္ သူႀကီးဦးေမာင္သင္ပင့္ေဆာင္ ခဲ့ေသာ Óဏ္ေတာ္ ၆ ေပမွအထက္ရွိ သစ္သားရုပ္ပြားေတာ္၊ေၾကး ဆင္းတုေတာ္ႏွင့္ ေက်ာက္ဆင္းတုေတာ္ႀကီးမ်ားကိ ု ယခုတိုင္ပင္ သူေဌးကုန္းေရေက်ာ္ရြာ ဘုန္းေတာ္ ႀကီးေက်ာင္းမွ သိမ္ေတာ္ႀကီးအတြင္းတြင္ဖူးေ မွ်ာ္ႏိုင္ၾကပါသည္။(၁၉၇၀ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္မွလူအခ်ိဳ႕ ေရေက်ာ္ရြာသို႔ေရာက္လာၿပီး သစ္သားရုပ္ပြားေတာ္တဆူကို သူတို႔ကျပင္ေပးမည္။က်န္ ရုပ္ပြားေတာ္ မ်ားကိုလည္း ေရာင္ေတာ္ဖြင့္ေပးမည္။ သစ္သားရုပ္ပြားေတာ္တဆူကို သူတို႔ကိုေပးပါ ဟုေျပာသျဖင့္ ဦးေမာင္သင္၏ေျမးျဖစ္သူ ေဒၚပုႀကိဳင္က သူ၏ေမာင္ေတာ္သူ ရန္ကုန္ရွိ ဦးေအးသိန္းထံအေၾကာင္း ၾကားရာ ဦးေအးသိန္းက ရုပ္ပြားေတာ္ေတြကို ဘာမွမုလုပ္ႏွင့္ သူတို႔ကိုလည္းမေပးပါႏွင့္ဟု ေျပာသျဖင့္ ထိုလူမ်ားျပန္သြားၾက၏။)
စုန္းအေၾကာင္းျပန္ဆက္ၾကပါဦ းစို႔ –
ဦးလွေမာင္သည္ သူႀကီးဦးေမာင္သင္ၿပီးေနာက္ သူေဌးကုန္းေရေက်ာ္ရြာ၏ သူႀကီးပင္ျဖစ္ပါ သည္။ဦးလွေမာင္လက္ထက္တြင္ပင ္ ေခတ္ေျပာင္းကာ ျပည္သူ႔ေကာင္စီေခတ္ေရာက္လာသ ျဖင့္ ရြာတြင္သူႀကီးေခတ္မဟုတ္ပဲ ေက်းရြာေကာင္စီဥကၠဌကေခတ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဦးလွေမာင္အေနျဖင့္ ေက်းရြာတရားသူႀကီးအျဖစ္ေဆာင ္ရြက္၏။သူသည္လယ္ယာလုပ္ငန္းက ို ဦးစီးစီမံသည့္အျပင္ ယခင္ ကလုပ္လက္စလုပ္ငန္းျဖစ္ေသာ သေဘၤာျဖင့္လွည့္လည္ေရာင္း၀ယ ္ေသာလုပ္ငန္းကိုလည္းေဆာင္ ရြက္ေနေပရာ ဦးလွေမာင္တို႕အဖြဲ႕က ၀ါးခယ္မၿမိဳ႕နယ္အတြင္းသို႔ျ ပန္လည္ေရာက္ရွိခ်ိန္တြင္ သရက္ ေတာရြာရွိ ဦးျမစိန္တို႕ေနအိမ္တြင္ ၀င္ေရာက္တည္းခိုေလ့ရွိ၏။ ဦးျမစိန္ကလည္း လယ္ယာလုပ္ငန္း အျပင္ သားသမီးမ်ားက ကုန္စံုဆိုင္မ်ားဖြင့္လွစ္ထ ား၏။ ဦးျမစိန္မိသားစုကလည္း ဦးလွေမာင္တို႔အဖြဲ႔ အေပၚအလြန္ေဖာ္ေရြၿပီး ဧည့္ပ်ဴ ငွာရွိၾကေပသည္။ဦးလွေမာင္ႏွ င့္ ေဆြရင္းမ်ိဳးခ်ာမ်ားကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေပၿပီ ဦးလွေမာင္ကလည္း ဦးျမစိန္မွာေသာကုန္မ်ားအေပ ၚ အျမတ္မယူပဲ ေစ်းရင္းအတိုင္းပင္ျပန္လည္က ာ ေရာင္းခ်ေပး၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ဦးလွေမာင္တို႔အဖြဲ႕က ဦးျမစိန္တို႔အိမ္တြင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ပင္ တည္းခိုကာ စားေသာက္ၾကရသျဖင့္ ေက်းဇူးကိုသိတတ္စြာ ဆပ္ရာေရာက္ေသာေၾကာင့္ပါပင္။
ဦးျမစိန္ထံတြင္ သားသမီးမ်ားစြာရွိသည့္အနက္ သူ႔အိမ္ႏွင့္သူျဖစ္ေနၾကေပရာ ဦးျမစိန္ႏွင့္အတူ ေနသူ သမီးတေယာက္ရွိ၏ အမည္မွာ မခင္ဆင့္ျဖစ္ၿပီး ေခ်ာလွယံုမွ်မက ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕သူလည္း ျဖစ္ပါ၏။ ဦးလွေမာင္တို႔အဖြဲ႕အေပၚ ေကၽြးေမြးဧည့္ခံရာတြင္ တာ၀န္ေက်လြန္းသျဖင့္ ဦးလွေမာင္တို႕က ပင္အားနာေနရေပသည္။
သို႔ျဖင့္ ရင္းႏွီးပြင့္လင္းေသာဆက္ဆံေ ရးေၾကာင့္ ေသြးသားေတာ္စပ္သူမ်ားသဖြယ္ ခင္မင္တြယ္ တာေနၾကေပသည္။ မခင္ျမင့္သည္ စုန္းျပဳစားျခင္းခံထားရသူတေ ယာက္ျဖစ္သျဖင့္ ေကာင္းေနခ်ိန္တြင္ ဦးလွေမာင္တို႔အဖြဲ႕ ေနထိုင္စားေသာက္ေရးအတြက္ သြက္သြက္လက္လက္ျဖင့္ လိုသည္မရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ေသာ္လည္း စုန္း ၀င္ပူးေသာအခ်ိန္တြင္မူ ငိုလိုက္ ရယ္လိုက္ ေၾကာက္ပါၿပီ ဟုေအာ္ လိုက္ျဖစ္ေနတတ္၏။တခါတရံစုန္ းမဆိုသူက´ငါ့ကိုဘာမွတ္လို႔လ ဲ သတ္ပစ္မယ္´ စသည္ျဖင့္ႀကိမ္း ေမာင္းတတ္ျပန္၏။ထိုသို႔ စုန္း၀င္ၿပီးထြက္သြားၿပီးေန ာက္တြင္ မခင္ဆင့္မွာ ရက္အနည္းငယ္အထိ လူမ မာတေယာက္ကဲ့သို႔ အိပ္ယာထဲတြင္ လဲေနကာ အစားပ်က္ အေသာက္ပ်က္ အအိပ္ပ်က္ ခံစားေနရ တတ္၏။ဦးလွေမာင္က ထိုအျဖစ္အပ်က္ကို သံုးႀကိမ္ထက္မနည္း ႀကံဳေတြ႕ရသျဖင့္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ ရ၏။ မခင္ဆင့္၏ စုန္းျပဳစားခံေနရသည္ကို အထက္လမ္းဆရာဆိုသူတေယာက္က ကုစားေနသည္ကို ဦးလွေမာင္ ျမင္ေတြ႕ေနရေသာ္လည္း မခင္ဆင့္ေရာဂါက သက္သာထူးျခားျခင္းမရွိသည္ကိ ုလည္း ဦး လွေမာင္ကိုယ္တိုင္ျမင္ေနရ၏။
တေန႔တြင္ ဦးျမစိန္တို႔အိမ္သို႔ ဦးလွေမာင္တို႔ေရာက္ေနခိုက္ မခင္ဆင့္ စုန္းပူးခ်ိန္ႏွင့္ႀကံဳေန၏။ ထံုးစံအတိုင္းပင္ မခင္ဆင့္က ေၾကာက္ပါၿပီဟု ေအာ္ကာ ငိုေန၏။မခင္ဆင့္၏လက္ႏွစ္ဖက္ ကလည္း ႀကိဳးႏွင့္တုတ္ခ်ည္ျခင္းခံထ ားရသလို ပူးကပ္ေနကာ ခႏၱာကိုယ္ လဲက်မေယာင္ျဖစ္လိုက္ တေယာက္ ေယာက္က ဆံပင္ဆြဲၿပီးထူလိုက္သလိုျဖစ ္ၿပီး ျပန္လည္မတ္လိုက္ႏွင့္ မသက္မသာခံစာေနရ၏။ ဦးလွေမာင္သည္ ထိုအျဖစ္ကိုၾကည့္ကာ အေတာ္ပင္စိတ္ထိခိုက္မိ၏။မခင ္ဆင့္ မည္သို႔မည္မွ် ခံစားေနရမည္ကို ကိုယ္ခ်င္းစာမိ၏။ ဦးလွေမာင္က ထိုစုန္းမဆိုသူကို ေျပာလိုက္၏။´ ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္းပန္ပါတယ္ ဒီအိမ္ဟာကၽြန္ေတာ္တို႔တည္းခ ိုရာ စားေသာက္ရာ ေက်းဇူးရွင္အိမ္ျဖစ္ပါတယ္။ မခင္ဆင့္ကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ေက်းဇူးရွင ္တေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ မခင္ဆင့္ကိုယ္စားလည္း ကၽြန္ေတာ္က အႏူးအညြတ္ေတာင္းပန္ပါတယ္။မခ င္ဆင့္မွာအျပစ္ရွိရင္ ခြင့္လႊတ္ပါ ခင္ဗ်ား’ ။
ဦးလွေမာင္စကားဆံုးသည္ႏွင့္ မခင္ဆင့္ႏွဳတ္မွ စကားသံထြက္လာသည္။’ေကာင္းၿပီ ငါ့ ေမာင္ေတာင္းပန္လို႔ အမျပန္ရုတ္သိမ္းလိုက္ပါ့မယ္ ’။ ထိုအခါ အနီးတြင္ရွိေနေသာ အထက္လမ္း ဆရာက သူလက္မွေဆးႀကိမ္လံုးကိုေျမွ ာက္ကာ ‘ဟဲ့ စုန္းမ၊ ငါဆရာအမိန္႔ေပးတာကိုေတာ့ နင္က မနာခံဘူး ဧည့္သည္စကားကိုေတာ့ နားေထာင္တယ္ ငါ့ကိုမေလးစားဘူးလား’ ဟုေျပာလိုက္ရာ စုန္းမဆိုသူက ‘ ဟဲ့ ဆရာ နင္ကဆရာလုပ္ၿပီး သီလလည္းမရွိဘူး ဒီဧည့္သည္ေမာင္ေလးက ကုန္ သည္ျဖစ္ေပမယ့္ သီလလံုၿခံဳတယ္ ဒါေၾကာင့္သီလရွိတဲ့သူတဲ့စကာ းကို ေလးစားနားေထာင္တာ’ ဆရာဆိုသူၿငိမ္သြား၏။
ဦးလွေမာင္က ‘ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ ခုလိုကူညီတာကို သာဓုလည္းေခၚပါတယ္’ဟုေျပာ လိုက္ရာ စုန္းမဆိုသူက ‘ ငါ့ေမာင္ မမတို႔စုန္းပညာဆိုတာ သားစဥ္ေျမးဆက္ခံယူ ၾကတယ္။ မမ နံမည္က မျမခင္ ပါငါ့ေမာင္အေၾကာင္းရွိတဲ့အခ ါ မမနံမည္ကို တ ၿပီးေခၚလိုက္ပါ။ မမေရာက္ေအာင္ လာခဲ့ပါ့မယ္’ စကားဆံုးသည္ႏွင့္ မခင္ဆင့္လည္း ပကတိလူေကာင္းတေယာက္လို ရႊင္ရႊင္လန္းလန္း ျဖင့္စကားေျပာေတာ့သည္။
(၃)
ဦးလွေမာင္တို႔အေနျဖင့္ အထက္အညာဆီခရီးဆက္ေနရသျဖင့္ ဦးျမစိန္တို႔ထံမေရာက္သည္မွ ာ ႏွစ္လခန္႔ရွိေပၿပီ။ယခုမူ အညာကျပန္လာၿပီးေနာက္ ဆန္မ်ား၀ယ္ယူရန္ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသ လပြတၱာ ၿမိ္ဳ႕မွတဆင့္ ၀ါးခယ္မရွိ အမ်ိဳးျဖစ္သူအိမ္သို႔ေရာက္ေ န၏။ ညစာစားၿပီးနားေနခ်ိန္တြင္ ဦးလွေမာင္၏ တပည့္ျဖစ္သူ ကိုလွေက်ာ္က အစ္ကို ဟုိစုန္းမဆိုတာ တကယ္မွန္လားမမွန္လား ေခၚၾကည့္ပါလားဗ် ဟုေျပာသျဖင့္ ဦးလွေမာင္က ခဏစဥ္းစားၿပီ ေအးဟုတ္တယ္ကြ ငါလည္းေမ့ေနတယ္ဟုဆိုလက္၏။ အျခားသူမ်ားကပါ ေျပာသျဖင့္ ဦးလွေမာင္က ‘မျမခင္ ခင္ဗ်ား ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႕ေတြ႔ခ်င္ပါ သျဖင့္ လာေရာက္ရန္ ဖိတ္ၾကားပါတယ္’ဟုဆိုလိုက္၏။
မၾကာမီပင္ ဦးလွေမာင္တို႔တည္းခိုရာ အိမ္ရွင္ ဦးဘ၀မ္း၏သမီးျဖစ္သူမေစာေမ သည္ ဦးလွေမာင္ တို႔ႏွင့္စကားေျပာရာမွ မ်က္ႏွာအမူအယာေျပာင္းကာ ကိုယ္က အနည္းငယ္တုန္ လာၿပီးေနာက္ ‘ ကဲ ငါ့ေမာင္ မမ ေရာက္ၿပီ ဘာအေၾကာင္းရွိလို႔လဲ’ ဟုေျပာလိုက္ရာ ဦးလွေမာင္တို႔ အံ့အားသင့္ေနၾကၿပီး ေနာက္မွ ‘က်ေနာ့္ညီေတြက ဟုတ္မဟုတ္ စမ္းတဲ့အေနနဲ႕ေခၚခိုင္းလိုက ္တာပါ က်ေနာ္ယံုၾကည္ပါၿပီ’ ဟုေျပာလိုက္၏။ ထိုအခါ စုန္းမျဖစ္သူက ‘ ငါ့ေမာင္မယံုမရွိပါနဲ႕ စုန္းဆိုတာ တကယ္ရွိပါတယ္။ မဟုတ္ပဲ စုန္းေယာင္ေဆာင္ေနသူလည္းရွိ တယ္။အစစ္နဲ႔ေတာ့ကြာပါတယ္။ မမတို႔က သီလလည္းေစာင့္ပါတယ္ သီလရွိသူေတြကိုလည္း ေလးစားပါတယ္’ ဟုေျပာလိုက္၏။ ဦးလွေမာင္က ‘မမကို ကၽြန္ေတာ္ေလးစား ယံုၾကည္ပါတယ္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုခြင့္လႊတ္ပါ’ ဟုေျပာလိုက္ရာ ‘ဒါျဖင့္မမ သြားမယ္’ဟုဆိုလွ်က္ထြက္သြား ေတာ့၏။
#Win Gabar Kyaw
==============
ေရးသားသူ။ ။ေမာင္ေျမသစ္(၀ါးခယ္မ)
(၁)
ျမန္မာမွဳတြင္ ‘စုန္း ဟူေသာအမည္ကို အားလံုုးသိၿပီးျဖစ္ေနၾက၏၊ျမ
စုန္းျပဳစားပံုကလည္း ေနရာေဒသအေလွ်ာက္ လူမ်ိဳးမ်ား၏ ဓေလ့စရိုက္မ်ားအေပၚမူတည္ကာ တေနရာႏွင့္တေနရာကြဲျပားလွ်က
ယခုစာေရးသူေဖာ္ျပမည့္အေၾကာင
အေၾကာင္းအရာထဲတြင္ေဖာ္ျပထား
(၂)
သူေဌးကုန္းေရေက်ာ္ရြာကေလးသည
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္ မ်ားေနထိုင္ရာျဖစ္ပါ၏။ သည္ေနရာတြင္ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚသားတို႕ တဦးႏွင့္တဦး တရြာႏွင့္တရြာ ေနာက္ ေျပာင္ကစားၾကေသာစကားရွိပါသည
ျမစ္လက္တက္ ေခ်ာင္းငယ္၏ေဘးကမ္းနဖူးေပၚတ
သူေဌးကုန္းေရေက်ာ္ရြာကေလး၏သ
ၿမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏၀မ္းစာတိုက္ႀ
ၿမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသတြင္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားအျပင္ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ား ကုလားလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ရွင္ဘုရင္ေခတ္ကပင္ ရြာခ်င္းဆက္အတူေနထိုင္ခဲ့ၿပ
သူေဌးကုန္းေရေက်ာ္ရြာဟုေခၚဆ
ထို႔ေၾကာင့္ပင္ သူႀကီးဦးေမာင္သင္။အဆက္အႏြယ
စုန္းအေၾကာင္းျပန္ဆက္ၾကပါဦ
ဦးလွေမာင္သည္ သူႀကီးဦးေမာင္သင္ၿပီးေနာက္
ဦးျမစိန္ထံတြင္ သားသမီးမ်ားစြာရွိသည့္အနက္ သူ႔အိမ္ႏွင့္သူျဖစ္ေနၾကေပရာ
သို႔ျဖင့္ ရင္းႏွီးပြင့္လင္းေသာဆက္ဆံေ
တေန႔တြင္ ဦးျမစိန္တို႔အိမ္သို႔ ဦးလွေမာင္တို႔ေရာက္ေနခိုက္
ဦးလွေမာင္စကားဆံုးသည္ႏွင့္
ဦးလွေမာင္က ‘ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ ခုလိုကူညီတာကို သာဓုလည္းေခၚပါတယ္’ဟုေျပာ လိုက္ရာ စုန္းမဆိုသူက ‘ ငါ့ေမာင္ မမတို႔စုန္းပညာဆိုတာ သားစဥ္ေျမးဆက္ခံယူ ၾကတယ္။ မမ နံမည္က မျမခင္ ပါငါ့ေမာင္အေၾကာင္းရွိတဲ့အခ
(၃)
ဦးလွေမာင္တို႔အေနျဖင့္ အထက္အညာဆီခရီးဆက္ေနရသျဖင့္ ဦးျမစိန္တို႔ထံမေရာက္သည္မွ
မၾကာမီပင္ ဦးလွေမာင္တို႔တည္းခိုရာ အိမ္ရွင္ ဦးဘ၀မ္း၏သမီးျဖစ္သူမေစာေမ သည္ ဦးလွေမာင္ တို႔ႏွင့္စကားေျပာရာမွ မ်က္ႏွာအမူအယာေျပာင္းကာ ကိုယ္က အနည္းငယ္တုန္ လာၿပီးေနာက္ ‘ ကဲ ငါ့ေမာင္ မမ ေရာက္ၿပီ ဘာအေၾကာင္းရွိလို႔လဲ’ ဟုေျပာလိုက္ရာ ဦးလွေမာင္တို႔ အံ့အားသင့္ေနၾကၿပီး ေနာက္မွ ‘က်ေနာ့္ညီေတြက ဟုတ္မဟုတ္ စမ္းတဲ့အေနနဲ႕ေခၚခိုင္းလိုက
#Win Gabar Kyaw